Досить часто до редакції “РР” телефонують рівняни і просять з’ясувати, чому ввечері вони не можуть дочекатися потрібної маршрутки і змушені їхати з пересадками, чи чому вранці інтервали між транспортними засобами настільки великі, що доводиться попітніти, аби доїхати до роботи.
Вважаємо, що після впровадження програми GPS-навігації у місцевих маршрутках подібні запитання зникнуть. Справа у тому, що GPS-навігатор дозволяє перевізникам не лише контролювати кількість пасажирів, а відтак, свої прибутки, але й спостерігати за графіком роботи транспортного засобу.
- Тривалий час до міського управління транспорту і зв’язку надходило надзвичайно багато скарг щодо недотримання водіями графіку руху, пізній виїзд або ранній з’їзд з маршруту ввечері, - наголошує начальник управління Віталій МИРОНЮК. - Із встановленням приладів навігації, ми знатимемо точний час початку і закінчення роботи маршрутки, що дозволить контролювати водіїв-порушників. Користь матимуть і перевізники.
Презентацію пристрою вже провели. Наразі містом курсують дві маршрутки №56, обладнані GPS-навігаторами. Пристрої - вітчизняні, їх безкоштовно надав у користування представник фірми-виробника, приватний підприємець Михайло Зарембський. Це своєрідний експеримент, який має показати необхідність упровадження інноваційного для нас пристрою в усьому комунальному транспорті міста, адже дані з навігатора надходять на спеціальний сервер, тобто стежити за рухом можна буде чи не цілодобово. Важливою буде думка водіїв, перевізників та, звісно, пасажирів.
У міському управлінні транспорту і зв’язку говорять, якщо експеримент виявиться вдалим, вже з літа обладнання транспортних засобів GPS-навігаторами стане обов’язковою умовою участі в конкурсі щодо пасажирських перевезень. Щоправда, вартість однієї такої інновації становить 3 тисячі гривень, а щомісячне обслуговування - ще 30 гривень. Однак, якщо це дійсно збільшить потік пасажирів, а відтак, прибутки, зменшить кількість скарг та нарікань на погану роботу, перевізники, вважаємо, погодяться на цей крок.