Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №460 від 04.08.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Аналізуємо

Президентський сюрприз для Хомка

Підписаний Януковичем Закон “Про місцеві вибори...” має укріпити позиції регіоналів

Вибори до органів місцевого самоврядування мали відбутися ще навесні - у травні поточного року. Однак ця дата зовсім не влаштовувала переможців президентських перегонів - Партію регіонів. Потрібно було відтягнути час, аби ретельно підготуватися до нової кампанії. Саме тому регіонали вирішили розіграти власну виставу. На телевізійних екранах з’являлися відомі політичні діячі та політологи, які намагалися пояснити ніби основну причину перенесення дати виборів - коштів у Державному бюджеті на це немає. Водночас у кулуарах почали говорити про 31 жовтня, як найімовірнішу дату для проведення голосування.

Зрозуміло, що після проведення масштабної президентської кампанії Партія регіонів потребувала тайм-ауту. Потрібен був час, щоб розставити на місцях своїх людей і спробувати задіяти на виборах адмінресурс. З іншого боку, цього часового проміжку цілком вистачало, аби не втратити довіри електорату, який мав би стати головним персонажем нової вистави. Тобто, почати гру за правилами регіонів.

Закон Єфремова вибив із передвиборчого процесу декілька політичних партій, осередки яких не були зареєстровані за 365 днів до початку перегонів. Звичайно цю норму можна розцінити, як намагання викорінити із боротьби “технічні” політичні проекти. Однак навряд “Фронт змін” Арсенія Яценюка, “За Україну” В’ячеслава Кириленка та “Сильна Україна” Сергія Тігіпка, є саме такими. Тому більш доцільно, демократично і цивілізовано було б ввести такий “запобіжник” одразу після цих виборів.

Сьогодні вже можна почати аналіз майбутньої влади Рівного, оскільки своїм підписом під Законом Президент фактично дав старт передвиборчої кампанії.

Півтора року тому чинний міський голова Рівного реально усвідомлював, що йому доведеться ще раз боротися за мерське крісло. Пізніше Володимира Хомка та його команду обнадіяв Конституційний суд України: ті, хто обирався на позачергових виборах працюватимуть увесь термін, відведений Основним законом. Утім, після ухвалення єфремівського Закону, який встановив нові правила передвиборчої гри, на рішення КСУ швидше за все ніхто не зважатиме - вибори не стосуються лише міського голови Києва, депутатів Київради та Тернопільської облради.

Відрадно, що на заздрість своїм опонентам і недоброзичливцям за півтора року головування Володимир Хомко не лише не розгубив здобутий рейтинг, а й фактично подвоїв його. За різними соціологічними опитуваннями, рівень довіри до голови коливається у межах 55-60%. Найближчі його конкуренти не набирають й п’яти відсотків. Похитнути Хомка майже неможливо, незважаючи навіть на козир у рукаві конкурентів - негаразди у бюджеті міста, по дохідній частині якого пройшлася криза.

Отож вочевидь Володимир Хомко не буде особливо перейматися своєю перемогою, а натомість міркуватиме, як завести до міської ради якомога більше своїх “штиків” задля зміцнення своїх позицій, більшість у раді ще нікому не заважала. Це питання Володимиру Євгеновичу вирішити буде непросто.

Швидше за все Рівнерада складатиметься з 54 депутатів - за новими правилами число має бути парне (нині 53). За таку кількість голосувала нещодавно нинішня каденція народних обранців. Особливого переділу ніхто не бажає. Отож проситимуть депутатів облради встановити парну кількість місць - 27 для тих, хто обиратиметься за списками і стільки ж місць для “мажоритарників”.

Шанс сісти у крісла мають кандидати Партії регіонів, Батьківщини, Нашої України, Свободи, Народної партії та Сильної України.

Батьківщина та Свобода на цих перегонах мають однакові проблеми. Багато хто впевнений, що поразка лідерки біло-сердешних Юлії Тимошенко не завадить “взяти” відносно непоганий відсоток. У “свободівців” непоганий рейтинг партійного бренду, але незначний потенціал кандидатів, що майже не мають досвіду боротьби в умовах мажоритарки. До речі, таких достатньо й в Українській народній партії.

У “регіоналів” за плечима стабільний електорат (дещо більше десяти відсотків), кадровий потенціал та адмінресурс. Якщо скласти все в єдине ціле, то ПР може “усадити” значну кількість своїх людей через мажоритарні округи.

“Народники” та “нашоукраїнці” мають дещо гірші позиції. Їх рейтинг коливається у межах 3-5%. Однак вони мають партійну структуру, що вже “нюхала пороху” під час виборчих кампаній та кадровий потенціал. Тим більше, що зазначені партії можуть компенсувати невисокий рейтинг партійних брендів особистим рейтингом своїх лідерів. Наприклад, “народниці” Світлани Богатирчук-Кривко, “нашоукраїнців” екс-губернатора Віктора Матчука та заступника міського голови Сергія Васильчука.

Однак найцікавішим наразі є питання: хто складе більшість? Вочевидь регіонали мріють підпорядкувати коаліцію собі. Цікаво, що і шанси для цього є. Подейкують, існує навіть план, за яким більшість сформують депутати Партії регіонів, Сильної України та Народної партії. Кажуть, що вони узгодили позиції при формуванні списку, висуванні кандидатів у мажоритарних округах та домовилися як боротися з конкурентами.

Проте всі плани основним політичним гравцям може поламати “темна конячка” цих виборів - власний політичний проект чинного міського голови Рівного Володимира Хомка. Оскільки він має чималий рейтинг, то й зможе потягнути і партію. При чому витягне її Хомко більше, ніж на прохідні 3%. Варто зауважити, що мер Рівного наразі має добрі стосунки і з нинішнім губернатором Рівненщини, “регіоналом” Василем Берташем, і з народним депутатом, “нашоукраїнцем” Віктором Матчуком. Отож, може статися так, що Хомко триматиме у руках “золоту акцію”, що вирішить долю тієї чи іншої коаліції. А значить - долю всієї влади у місті.

04.08.2010



Рівне-Ракурс №10 від 04.08.2010p. 
На головну сторінку