Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №475 від 19.11.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Законодавство

Без права вибору: новий удар по маршруткам

Без права вибору: новий удар по маршруткам

15 листопада набув чинності спільний наказ МВС та Мінтрансу, який забороняє перевезення пасажирів автобусами у нічний час. Щоправда дія документу не зачіпає автобуси регулярних пасажирських перевезень, які працюють на маршрутах загального користування. Також у фаворі ті, що обладнані тахографами. Решта - серед яких і транспортні засоби, що працюють у режимі нерегулярних пасажирських перевезень, з 22.00 до 6.00 мають відпочивати на стоянках.

У владних кабінетах запевняють, що вже через місяць після дії наказу, аварійність на дорогах у нічний час за участю автобусів скоротиться у рази. Тим більше, що мова не йде про повну заборону їздити країною вночі, а лише чітко визначає, яким видом транспорту ви зможете доїхати, наприклад, з Рівного до Києва. Відповіді три - залізницею, рейсовим автобусом - дорога якими займе близько 7-9 годин, або маршруткою. От тільки виїхати останньою для цього вам потрібно буде напередодні о 18.00.

Рівнянка Наталка Мосіюк, яка працює у Києві, а на вихідні їздить до батьків, не знаходить слів від розпачу. “У п’ятницю, одразу після робочого тижня я їхала до Рівного, а у понеділок з самого ранку поверталася. Знала, що на роботу ме-ні на 9.00, тому сідала о 4.00 на маршрутку і без проблем їхала до столиці. Зараз я розгублена: їхати вечірнім потягом у неділю, щоб під ранок дістатися Києва, чи рейсовим автобусом, який зупиняється на кожній автостанції?! Обидва варіанти для мене неприйнятні. Тож, мене без моєї згоди позбавили права вибору за мої ж гроші!”.

Замислитися дійсно є над чим. Адже розмірковуючи про аварійність на дорогах, ми розуміємо, що від ДТП не застрахований жодний водій. При цьому навіть не важливо, яким саме транспортним засобом він керує. Таким чином, мож-на заборонити у нічний час в’їжджати на територію України фурам, особливо іноземним, водіїв яких, як зайців, працівники ДАІ ловлять напідпитку. Чи-то пак, легковикам, серед керманичей яких є також порушники правил дорожнього руху. Тоді не легше ввести повну заборону і сказати: “Шановні українці, пересування будь-яким видом транспорту, окрім екстрених служб, територією України суворо забороняється”. Так буде хоча і несправедливо, проте принаймні чесно - всі водії опиняться в однакових умовах.

Звичайно, заборонити щось легко. Але усяке однозначне табу викликає сумніви і запитання: а чому перед тим, як скласти руки, навіть зважаючи на аварійність, не розібратися у причинах масових ДТП? Можливо, вся проблема у відсутності мостів у тих населених пунктах, які автотраси перерізають навпіл? А може заважає вкрай необмірковане визначення ліній пішохідних переходів, коли машина технічно не встигає екстрено зупинитися? Чи перепоною є дешеві китайські знаки без люмісцентної фарби, які не відбивають фари машин у нічний час? А може це все люди, які через погане освітлення магістралей, змушені купувати спеціальний одяг, щоб перейти уночі через дорогу і не віддати Богу душу?!

Рівненські перевізники пояснюють введення заборони дуже просто: “Нерегулярні перевезення України - один із не багатьох видів підприємницької діяльності, який ще й досі не змогли взяти під свій контроль певні ділки. А тому, знаючі, які збитки матиме кожен окремий перевізник від простою, пояснили це боротьбою із аварійністю. Тихо замовчувати своє невдоволення ми не збираємося, оскільки вважаємо, що заборона повинна бути або однаковою для всіх транспортних засобів, або скасована як така. А відтак, усе, що нині відбувається у країні вважаємо порушенням прав людини, яка займається підприємницькою діяльністю у сфері пасажирських перевезень”.

19.11.2010Любов РОМАНЮК



Рівне-Ракурс №10 від 19.11.2010p. 
На головну сторінку