Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №479 від 16.12.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На часі

На фото в центрі - головний лікар Центру реабілітації дітей з органічним ураженням ЦНС, педіатр Наталія Глибович

Мамо, за що?..

Реабілітація дітей з органічним ураженням ЦНС

Усе відбувалося на заході у Центрі реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи, приуроченому до Дня Миколая: і веселі співи, і загадки, і ляльковий театр, і солодкий стіл. Як тішилися діти. Після втом-ливих, а подекуди і виснажливих, занять, їм так потрібні були веселощі. На славу постаралися працівники центру для своїх підопічних! Було дійство з клоунами, призами та розвагами. Дітвора аж підскакувала при черговому слові “сюрприз” чи “подарунок”. Це все було для дітей. Як же горіли їхні оченята!...

Але тільки мати знає, чого вартує той погляд дитини. Дитини, такої маленької, такої ніжної, такої трепетної за своїм єством.

…Колись щось пішло не так, і тепер ця дитина не потрібна, така, якою вона є - ні державі, ні людям. Її не приймають в ігри ровесники, з нею не хочуть мати нічого спільного ані вихователі, ані вчителі. Малеча ж цього не розуміє, дивиться на тебе своїми великими оченятами, і ніби каже: “Мамо, за що?..” А мати відверне свій погляд, поплаче у хусточку, і знову у бій за здоров’я, за “соціалізацію” дитини.

Запорука здоров’я - вчасна діагностика

Трагедія, коли дитина народжується інвалідом. Але є чимало випадків, коли інвалідність можна попередити, вчасно звернувшись до спеціалістів для діагностики. Ось, що зазначає дитячий невролог Ольга ШУЛЯК:

- Дуже важливо уважно ставитися до здоров’я дитини від самого її народження, особливо, якщо були вроджені вади розвитку НС. На жаль, не залишають своїх позицій і спадкові захворювання, різні форми ДЦП, затримка рухового розвитку. Я б хотіла ще раз наголосити на тому, що поряд із іншими лікарями, дитина повинна обов’язково спостерігатися у дитячого невролога. І, у разі виявлення будь-яких проблем, одразу ж (!) шукати шляхи їх подолання.

І наостанок, що хотілося б сказати про глобальну проблему сьогодення - затримку мови.

- Діти наразі мають надзвичайно складні мо-вні порушення, - до розмови долучається логопед Алла ГРАНАТЮК. - Це і сенсо-моторна алалія, і загальний недорозвиток мовлення. Деякі батьки не відразу замислюються про мовний розвиток дитини: “Почекаємо до 3-5 років - далі буде видніше”. Це неправильно. Має бути домовленнєвий розвиток, а якщо дитина у 2 роки не говорить реченнями із 2-3 слів - це вже привід звернутися до логопеда. Так має бути, однак у житті все по-іншому. І коли час втрачений, дуже складно працювати і нам, і батькам, і, особливо, дітям.

- А ще ж ці сьогоднішні гіперактивні діти, - говорить практичний психолог Анна ДРУЗЕНКО. - Мабуть, усі батьки чули цей модний нині вираз. Чули, і пропускали повз вуха. Але непосидючість, неуважність, неможливість довго концентрувати увагу на чомусь одному (тобто прояви гіперактивності) - не є нормою для будь-якої дитини. А тому тут потрібна робота із психологом. Адже надалі у школі потрібні міцно закріплені знання. Розвивати емоційно-вольову сферу, звернути увагу на комунікативний розвиток. Також від себе хочу додати такий важливий момент - із самого народження поруч із фізіологічним розвитком дитини, батькам потрібно постійно спостерігати і за психічними процесами, як-от: сприймання, мислення, увага, пам’ять, уява, оскільки саме їх розвиток знову ж таки впливає на подальше навчання дитини у школі, та й у цілому в житті людини.

- Психічні процеси дитини безпосередньо пов’язані із її інтелектом, - зазначає дефектолог Наталя ЗАХАРУК. - Як не сумно це констатувати, наразі збільшилася кількість дітей, хворих на синдром Дауна, дітей із аутизмом, таким складним діагнозом, як сенсорно-моторна алалія. Причиною цьому є не тільки сумнозвісні наслідки вибуху на ЧАЕС, неврологічні порушення, чи вроджені патології.

У ранньому дитячому віці основним компонентом є сприймання. Тому батькам необхідно звертати увагу вже від народження на поведінку дитини - реакцію на зорові, слухові та тактильні подразники. Адже за допомогою цих аналізаторів дитина отримує перші знання про навколишній світ та середовище, яке її оточує. При порушенні функцій хоча б одного з цих аналізаторів, дитина втрачає доступ до об’єктивної інформації про ту чи іншу річ. Отож, будьте пильними, а інтелект дитини - розвивати, розвивати, і ще раз розвивати!

Спасибі усім!

Важливу роль у реабілітації дітей із ураженням НС відіграють заняття із рефлексотерапевтом Валентиною Дмищук, яка, завдяки своєму чуйному серцю та вправним рукам (акупунктура, різноманітні види масажу) робить дива. Під пильним керівництвом медсестри фізіотерапевтичного кабінету Інни Стрельчук пацієнти проходять процедури на новітніх апаратах, як от “Грізлі”, “Юність”, “Лазер”, “Термопед ”. Великий вклад у реабілітацію маленьких пацієнтів роблять масажисти та інструктори лікувальної фізкультури.

Велике спасибі та низький уклін вам за вашу роботу!

Більше дитячих усмішок та щастя Вам!

16.12.2010Олена СОНЯХ



Рівне-Ракурс №10 від 16.12.2010p. 
На головну сторінку