Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №514 від 18.08.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Напередодні свята

Готуємо першачка до школи

Готуємо першачка до школи

Діти ростуть швидко. Здавалось би ще ті-льки вчора ви хвилювалися за свого малюка, коли вперше відвели його до дитячого садочка, а на порозі вже нове випробування - школа. Як зробити так, щоб ваш малюк швидко і безболісно адаптувався до нових умов? У чому полягає психологічна підготовка першачків?

Як правило, батьки вважають, що дитину підготують до школи в дитячому садочку, і самого цього факту достатньо, щоб можна було не турбуватися щодо її підготовки до школи: мовляв, вихователі в садку і так навчать всьому, чому лишень потрібно навчити. Однак, така позиція хибна. Насправді, та освіта, яку дають нашим дітям в дошкільних закладах, не відповідає фактичним вимогам, необхідним для вступу до школи.

Що ж робити? Терміново шукати репетитора? Підшуковувати спеціальні курси? Самим саджати малюка за буквар і прописи? Можливо, і те, і інше, і третє, однак суть підготовки дитини до школи полягає в іншому. Найголовніша і найнагальніша потреба - психологічна готовність майбутнього першокласника до навчання, яка набагато важливіша за вміння писати та читати.

Успішність в навчанні, насамперед, залежить від таких важливих якостей, як уміння контролювати свою поведінку, переступати через миттєві бажання на користь тому, що дійсно необхідно. Сюди ж варто додати акуратність, допитливість, добре розвинену пам’ять, увагу, мислення і мовлення. Психологічна підготовка до школи і полягає саме в закріпленні цих якостей у характері вашої дитини.

Нижче ми наведемо типові вправи, які допоможуть вашому малюку розвинути увагу, пам’ять і мислення. Всі заняття проводяться в ігровій формі. Гра - єдина стихія дитини, і саме у грі дошкільнятко краще засвоює інформацію.

“Знайди відмінності”

Що ж, вправи на розвиток уваги. Перша вправа - “Знайди відмінності”. Візьміть, наприклад, двох іграшкових зайців чи ляльок і попросіть дитину знайти якомога більше відмінностей між ними (розмір, колір, одяг). Також можна знаходити відмінності між кількістю, формою, довжиною і шириною різноманітних предметів. У якості наочного матеріалу підійдуть картинки з дитячих журналів або будь-які побутові предмети.

“Знайди зміни”

Для виконання іншої вправи візьміть групу предметів, попросіть малюка розглянути їх і відвернутися до стіни, а в цей час сховайте один із предметів або змініть їх місцями. Дитина повинна визначити, які саме зміни відбулися.

Розвиваємо пам’ять

Для розвитку пам’яті чудово підходять вправи на опис предметів. Для цього дайте дитині деякий час потримати в руках будь-який предмет, а потім сховайте його. Дитина повинна описати предмет якомога точніше.

“Що тут зайве?”

Розвитку мислення чудово сприяє гра “Що тут зайве?”. Візьміть декілька картинок і попросіть дитину знайти серед них ту, котра за певною ознакою відрізняється від інших. Такою ознакою може бути колір, форма, розмір, клас (наприклад, дикі тварини і свійські тварини).

Для розвитку мовлення вчіть з малюком вірші, просіть переказати вам казки, розповідати історію за картинками, а найголовніше - якомога більше розмовляйте зі своїм сином чи донькою на різноманітні теми.

Поради психолога батькам першачків:

- Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

- Не приховуйте труднощів, які чекають на малюка у школі, але формуйте в нього впевненість у їх подоланні.

- Частіше звертайте увагу дитини на зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.

- Навчіть сина чи доньку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, доглядати одяг, акуратно їсти).

- Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (не пізніше 21-ї, вставати о 7-й).

18.08.2011



Рівне-Ракурс №10 від 18.08.2011p. 
На головну сторінку