Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №519 від 22.09.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Споживач має право

Каша зі сміття

Нещодавно на замовлення управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області (м.Рівне, вул.Симона Петлюри,5), провели аналіз 19 зразків продовольчої групи товарів. Шість з них не відповідає вимогам нормативно-технічних документів. Найбільше серед забракованого виявилося… круп.

Як не дивно, крупи підпадають під ту категорію товарів, умовами виготовлення яких споживачі майже не цікавляться. А між тим, за словами начальника відділу контролю безпеки продовольчого та непродовольчого ринку Ірини УДОВИЧЕНКО, на кожній пачці з крупою має бути обов’язково зазначений виробник продукції, його реквізити. Фасувальник у такому випадку не настільки важливий. А, наприклад, на забракованих зразках круп є реквізити лише фасувальника.

Крім того, у більшості відібраних круп були пошкоджені ядра, та містилася суттєва кількість домішок. А один із місцевих підприємців замість крупи фактично продавав сміття.

Що ж робити у такому випадку? Якщо є хоча б найменші сумніви щодо якості товарів - продовольчої чи непродовольчої груп, брати чек і йти до громадської приймальні управління. Держава виділила кошти на проведення лабораторних досліджень, тому відразу після отримання скарги фахівці управління готові вийти на перевірку.

Відібрати сумнівну продукцію можуть і самі фахівці: наприклад, вона не задовольняє вимог візуально, або ж суб’єкт господарювання не має документів, які підтверджують її якість. Лабораторні дослідження у такому випадку проводять в акредитованих лабораторіях: обласній СЕС та науково-виробничому центрі ДП “Рівнестандартметрологія”.

Якщо продукція не відповідатиме вимогам нормативно-технічних документів, державним стандартам чи технічним умовам, суб’єкт господарювання платитиме за проведене дослідження і нестиме фінансові санкції. Не виробник, зверніть увагу, а реалізатор продукції. А вже потім сам, на підставі отриманих документів, може позиватися до виробника. Щоправда, до цього він має повернути кошти споживачеві, сплатити адмінштрафи та фінансові санкції. І до усунення недоліків припинити реалізацію продукції.

І головне! Якщо у продавця немає сертифіката якості, товар - неякісний!

22.09.2011



Рівне-Ракурс №10 від 22.09.2011p. 
На головну сторінку