Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №535 від 13.01.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Розставимо акценти

Майбутнє за Укрпоштою

Майбутнє за Укрпоштою

Історія українського поштового зв’язку починається із сивої давнини. Перші посланці з’явилися ще за часів правління князя Ігоря, але тоді пошта виконувала завдання суто державного значення і обслуговувала тільки князів та їхні служби. Така розкіш, як поштовий зв’язок, стала доступною для пересічних громадян значно пізніше.

Відтоді минуло багато років. І сьогодні Укрпошта пропонує споживачам понад 50 видів послуг. Про них та інші функції поштового зв’язку розмовляємо з в.о. директора Рівненської Дирекції Укрпошти Валерієм КОЛГАНОВИМ (на фото).

- Спектр послуг, пропонованих Укрпоштою, надзвичайно різноманітний. Передусім - це традиційні поштові послуги: прийом та пересилка внутрішньодержавних та міжнародних поштових відправлень - посилок, переказів, цінних листів, бандеролей, дрібних пакетів тощо. Водночас ми надаємо значну кількість нетрадиційних для пошти послуг. Це - і пересилка ліків на замовлення, і “товари поштою”, і відправка фототоварів та багато іншого. Крім того, на підприємстві з’явилося чимало послуг, впроваджених на основі інформаційних технологій. Наприклад, через мережу Інтернет бажаючі можуть відправити електронне повідомлення, оформити передплату на періодичні видання, замовити товари з Інтернет-магазинів, які Укрпошта доставить на адресу замовника. Особливого розповсюдження набула послуга “Консигнація” (замовлення товарів за каталогом). Нині обсяги надання цієї послуги продовжують стрімко зростати. Укрпошта активно впроваджує і фінансові послуги - ми приймаємо всі види платежів.

- Нині широкому загалу відомо, що Укрпоштою впроваджено новий проект - “Єдиний електронний квиток”, - який передбачає замовлення квитків на автомобільний, авіаційний або залізничний транспорт. Розкажіть детальніше?

- Поки що наші споживачі найчастіше замовляють електронний квиток на залізничний транспорт. Та й для працівників пошти ця технологія значно простіша й доступніша. Найгірша ситуація склалася з квитками на автомобільний транспорт. Проблема полягає в тому, що майже всі автотранспортні перевізники - приватні, тому потрібно укладати відповідну угоду з кожною приватною особою, а це надзвичайно складно. Тому замовлення квитків на автотранспорт не набуло поширення.

- Отже, завдяки цьому проекту такою послугою можуть скористатися навіть мешканці сіл? Який принцип замовлення електронного квитка?

- Мешканець будь-якого населеного пункту може прийти до відділення поштового зв’язку або, навіть знаходячись вдома, звернутися до листоноші, який також може прийняти замовлення на цю послугу. Потім у відділенні поштового зв’язку наші працівники за допомогою телефонного зв’язку здійснюють замовлення через оператора. Він надає всю необхідну інформацію про потяг, час відправлення та вільні місця (на який день є квитки, в якому вагоні тощо). Якщо пропоновані варіанти задовольняють споживача, ми оформлюємо замовлення на квиток.

- Яким чином здійснюється оплата такого квитка?

- Оплата здійснюється готівкою, після чого гроші поштовим переказом направляються у відповідні структури Укрзалізниці чи авіаперевізників.

- Цікаво було б дізнатися більше про таку послугу, як замовлення власної фотографії на поштові марки. Наскільки дорого коштуватиме замовнику така примха?

- Ця послуга - недорога, але дуже цікава. Кожен, хто забажає, може замовити виготовлення власної марки, на якій можуть бути надруковані зображення фотографій ваших рідних, дітей, онуків. До речі, така марка може стати чудовим подарунком на весілля: для молодих вона стане пам’яттю на все життя. А головне, що така марка - справжня, чинна. Нею можна користуватися, наклеювати на листи для оплати пересилання і відправляти їх по Україні.

- Усе це надзвичайно цікаво. Але хотілось би звернути увагу і на питання, що іноді виникають у споживачів, які користуються переважно традиційними послугами поштового зв’язку. Наприклад, як діяти, якщо поштове відправлення не одержане адресатом? Де його можна розшукати?

- Якщо це реєстроване поштове відправлення - тобто споживач отримав квитанцію - то з цією квитанцією він може звернутися в об’єкт поштового зв’язку, в місті Рівне - на поштамт, де працює контрольно-довідкова служба. Сучасні технології дозволяють здійснювати контроль за реєстрованими поштовими відправленнями на всіх етапах проходження.

- Як нараховується відшкодування, якщо відправлення не дійшло до адресата?

- Існує відповідна шкала, за якою відбувається відшкодування, розмір якого залежить від того, з яких причин ми не знайшли втрачене відправлення.

- Цікаво, хто ж забезпечує таку важливу та почесну справу, як зв’язок?

- У поштовому зв’язку Рівненської дирекції працює близько 2586 працівників, функціонує 449 стаціонарних відділень поштового зв’язку і 5 пересувних відділень, технічно оснащених для надання будь-яких послуг, пропонованих Укрпоштою. До речі, ми активно розвиваємося у цьому напрямку, адже пересувне відділення може забезпечити якісне надання повного спектру послуг у кожному найвіддаленішому населеному пункті (навіть такому, де ніколи не було пошти, а обслуговування здійснював тільки листоноша).

- Як Ви вважаєте, чи залишається актуальним в епоху новітніх інформаційних технологій та Інтернету пересилання листів поштою, як було колись?

- Інформаційні технології - це добре, мобільний зв’язок - це зручно, але коли людина пише справжнього листа, це дозволяє зберегти душевне тепло і залишити пам’ять рідного почерку на все життя.

- Це так романтично... Але, на жаль, нині ми переживаємо період кризи. Чи позначився її вплив на діяльності Укрпошти, чи виникли проблеми, що потребують негайного вирішення?

- Можна сказати, що вплив кризи на діяльність пошти був не настільки негативним. Принаймні ми зміцнили кадровий потенціал. Адже у нас постійно спостерігалася велика плинність кадрів, недокомплект штату. Нині дирекція укомплектована, і з’явилися навіть черги, щоб потрапити на роботу до пошти. І це при тому, що заробітна плата становить у середньому 1573 грн. На жаль, це на 43% менше від заробітної плати в народному господарстві та на 33% від середньої заробітної плати в Рівненській області. Але Укрпошта - державне підприємство, яке надає всі соціальні гарантії: забезпечує людей роботою, відпочинком, необхідною соціальною підтримкою тощо. Тому за державним підприємством, за Укрпоштою - майбутнє.

За 2011 рік Рівненська дирекція виконала основні показники фінансового плану і порівняно з 2010 загальні доходи зросли на 4,5%, прибуток - на 3%. Дирекція не має заборгованості з платежів до бюджетів та державних цільових фондів. За звітний період перераховано податків, зборів, платежів до бюджетів та державних цільових фондів на суму 26 млн. грн.

Вкидаючи вітальну листівку в поштову скриньку, здійснюючи переказ коштів, викликаючи кур’єра, щоб відправити документи в податкову службу, клієнт впевнений, що його відправлення дійде за призначенням у належному стані й у відповідний термін. Пошта бере на себе відповідальність - і виправдовує виявлену їй довіру.

Довіра клієнтів - це пріоритетна цінність нашого підприємства. Її слід використовувати як ресурс для впровадження і розвитку нових послуг. Це інструмент, що можде творити дива в умілих руках наших досвідчених працівників, зокрема листонош й операторів, які перебувають "на передовій", безпосередньо обслуговуючи все населення Рівненщини.

Українське державне підприємство поштового зв’язку “Укрпошта”

Рівненська дирекція, м.Рівне, вул.В.Чорновола,1

тел.: (0362) 22 12 00, тел./факс: (0362) 22 43 35

05.10.04 № 35-343-16

13.01.2012



Рівне-Ракурс №10 від 13.01.2012p. 
На головну сторінку