Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №540 від 24.02.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На гачку

Як обрати якісну рибу?

Як обрати якісну рибу?

Риба - універсальний продукт. Її споживають у будь-якому вигляді: смажену, варену, парену, копчену, в’ялену, консервовану і навіть сиру. У рибі багато фосфору, кальцію, магнію, вітамінів. Вона менш калорійна, ніж м’ясо, швидше засвоюється організмом. Та всі переваги цього продукту зводяться нанівець, якщо він - неякісний.

Як же “виловити” якісну рибу в “мутній воді” ринкової пропозиції? Адже жоден спосіб, використаний для збереження риби - ані посол, ані заморожування, ані приготування консервів - не зможе “виправити” зіпсований продукт.

Про те, як не втрапити “на гачок” недобросовісних підприємців, розповіла заступник начальника випробувального центру ДП “Рівнестандартметрологія” Галина ПАЛИЦЯ:

- Жива риба в магазинах повинна зберігатися в акваріумі з чистою водою за температури +100С, при цьому в теплу пору року граничний термін її зберігання - 24 год., в холодну - не більше 48 год.

Головна ознака свіжої риби - пружність. Покладіть її на долоню: ідеально свіжа риба лежатиме прямо, ні голова, ні хвіст не повинні звисати. Подивіться на її очі. Якщо вони запали й мутні - риба несвіжа. Вибирайте рибу з яскравою шкірою, луска на якій добре тримається і не пересохла. Купуєте охолоджену рибу - обов’язково зверніть увагу на її зябра. Вони мають бути яскраво-рожевими або темно-червоними, але ніяк не тьмяними, бляклими, з нальотом слизу. Свіжа риба має бути щільною, еластичною і відразу після натискання відновлювати форму. М’якоть повинна мати білий або рожевий рівний колір, без судин і слідів крові. Поверхня свіжої риби - блискуча й чиста. На лусці річкової може бути слиз, це не свідчить про її погану якість.

Не беріть рибу із загнутими догори або висохлими хвостами. Від гарного товару має йти свіжий солодкуватий запах. Специфічний “рибний” дух, всупереч запевненням продавців, свідчить про тухлість продукту.

Зберігати рибу бажано за температури від -1 до +40С. Обов’язково закрийте її плівкою і не тримайте в холодильнику більше 24 години. Якщо ви купили охолоджену рибу, краще приготуйте її того ж дня, бо вона швидко втратить воло-гу і стане несмачною.

Із мороженою рибою теж потрібно бути насторожі. Дивіться, щоб упаковка була неушкодженою. Не годиться для споживання риба з білими плямами, покручена. Втрата форми свідчить, що рибу вже декілька разів розморожували й заморожували. Залежалий товар легко визначити за жовтуватим кольором і легким запахом згірклого жиру.

Зберігати заморожену рибу в морозильній камері можна 3 місяці. Кращий спосіб розморожування - покласти у звичайне відділення холодильника й залишити на ніч.

Уважно треба вибирати і копчену рибу. Один з останніх винаходів “рибного бізнесу”, замість традиційного багатоденного копчення риби у спеціальних коптильних камерах, рибу на 2-3 години опускають у рідину, що носить умовну назву “рідкий дим”, до складу якої входять барвники та ароматизатори. У результаті рибка виходить гарною, яскраво-жовтого кольору, приємно пахне димком, але ніякої користі організму такий продукт не принесе.

Риба холодного копчення може зберігатися у холодильнику в нерозкритій вакуумній упаковці місяців два-три, гарячого копчення - місяць. Якщо упаковка ушкоджена, таких термінів продукт не витримає.

Деякі фірми, прагнучи збільшити терміни зберігання своєї продукції, застосовують глибоку заморозку. При цьому смакові якості делікатесів погіршуються, змінюється специфічний аромат копчення. Тому при покупці упакованої вакуумним способом риби уважно огляньте упаковку і сам продукт.

Дуже поширена і така хитрість виробників: рибу вимочили, вона набрала вологості не 40%, а 75%; не докоптили, підфарбували, додали добавок, і ось вона, приваблива та ароматна, вже лежить на прилавках. На перший погляд неможливо сказати, що риба - неякісна.

Тож, уважно читайте інформацію на етикетці, якщо купуєте запаковану рибу, або ж вимагайте у продавця документи, які супроводжують конкретну партію товару. Адже поставити заслін неякісній продукції - завдання не лише контролюючих органів, а й самих споживачів.

24.02.2012



Рівне-Ракурс №10 від 24.02.2012p. 
На головну сторінку