Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №581 від 13.12.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Здоров’я вашого авто

Дизпаливо - білоруське, стандарти - європейські!

Дизпаливо - білоруське, стандарти - європейські!

Віталій ПЕРШОГУБА: “При заправці якісною соляркою дизельний двигун здатний відпрацювати півмільйона кілометрів без капремонту”

Минула зима показала - купити на багатьох заправках справжнє морозостійке дизельне паливо практично неможливо. Те, що ллється в баки, не витримує випробувань холодом і замерзає, виводячи з ладу паливну систему автомобіля. На желе перетворюється навіть та солярка, за яку водії переплатили як за арктичну. На ажіотажному попиті на такий вид палива добре заробляють недобросовісні власники АЗС. В середньому, близько 20% заправок допускають порушення вимог до зимової солярки.

На щастя, є оператори ринку нафтопродуктів, які дорожать своєю діловою репутацією і не завдають чималих збитків автомобілістам через неякісне або несезонне паливо. До них належить і мережа АЗС “ОЛАС”. “Ми пропонуємо автомобілістам Рівненщини та сусідніх областей білоруське зимове дизпаливо найвищих європейських стандартів - виробництва Мозирського НПЗ, який забезпечує найвищу якість дизпалива у Східній Європі”, - запевняє координатор ТМ “ОЛАС” Віталій ПЕРШОГУБА.

- Пане Віталію, багато хто вважає, що левова частка проблем, пов’язаних із зимовою експлуатацією дизеля, криється у використанні не відповідного сезону дизельного палива. Отже, підготуватися до зими - значить, вчасно змінити паливо?

- Необхідний комплекс заходів. На дизельному автомобілі акумулятор бажано змінити після трьох років експлуатації, хоча влітку його можна продовжувати експлуатувати. При температурі близько 20 градусів морозу пускова потужність акумулятора знижується приблизно в два рази. Тому в мороз бажано мати свіжий акумулятор з хорошим пусковим струмом. На зиму рекомендується змінити моторне масло, заливши синтетику, підготувати паливну систему. Якщо ваш автомобіль деякий час стояв, погано, якщо в баку залишилося більше 10% обсягу літньої солярки - в ній багато парафінів, які кристалізуються. У баку взагалі повинен бути один вид палива, змішувати його не рекомендується. Також раджу взимку їздити з повним баком - збережете і бензонасос, і паливну систему.

- Так що ж відбувається із соляркою в зимовий період?

- Стандартами встановлено три основні марки дизпалива. Найпоширеніше - літнє, діапазон його застосування - від 0°С і вище. Зимове дизельне паливо застосовують при мінусових температурах повітря до 25°С, та арктичне - до мінус 35°С. По мірі зниження температури дизельне паливо все більше густішає, тобто втрачає текучість. Можна виділити три температурні межі цього процесу.

Помутніння - солярка каламутніє. Фактично це температура, при якій починають кристалізуватися парафіни, що містяться в солярці. Для літнього палива температура помутніння рівна мінус 5°С, а для зимового становить мінус 20°С.

Гранична фільтрованість - паливо густіє так, що вже не здатне проходити через фільтр. Найдрібніші кристали парафіну забивають пори паливних фільтрів та запобіжних сіток, осідають у каналах трубопроводів і паралізують роботу двигуна. Для літнього палива температура межі фільтрованості дорівнює мінус 3°С, а для зимового - мінус 25°С, для арктичного - мінус 35°С.

Застигання - повна втрата текучості. При цій температурі дизельне паливо стає схожим на кисіль або жирний холодець.

- Чи правда, що для дизельних двигунів якість палива не так важлива, як для бензинових?

- Навпаки, власникам дизельних автомобілів до підбору і літнього, і зимового палива потрібно підходити дуже відповідально, особливо якщо автомобіль новий. Так, якщо бензиновий двигун рівня Євро-4 витримує без поломок навіть сотню заправок паливом застарілого стандарту 2001 року, то дизельний двигун може відмовитися працювати навіть після однієї заправки у знайомого тракториста або далекобійника. Справа в тому, що старі легковики, вантажівки та сільгосптехніка без проблем переносять сірчисте паливо, а от якщо ним заправити сучасний автомобіль, - поломка гарантована, особливо якщо автомобіль не обладнаний фільтром-вологовідділювачем (або його давно не змінювали), а при заправці в бак потрапило трохи води. Зазначимо, що усунення наслідків використання неякісного палива обійдеться в серйозну суму - $500-$1000 (наприклад, заміна комплекту насос-форсунок системи Common Rail). А ремонт паливної апаратури дизельного двигуна теж потягне на $1000. Фактично іншого виходу у власника сучасного дизельного автомобіля, крім як купувати більш дороге фірмове безсірчане паливо на заправках, що користуються довірою водіїв, немає. Якісне дизпаливо - вдала поїздка!

- Чим вирізняється, пане Віталію, справжнє білоруське зимове дизпаливо?

- Воно відповідає європейському стандарту ЕN-590 сорт F (Євро-4 і Євро-5) і має граничну температуру фільтрованості не вище мінус 20 градусів. Супроводжується сертифікатом та паспортом якості, до якого водіям відкритий доступ, та позначається знаком “сніжинка” на колонці АЗС. Тож, аби не “запарафінило” взимку ваш дизель, заправляйтеся, не переплачуючи, на АЗС “ОЛАС”. Практично доведено, що при заправці якісним дизпаливом і належному догляді дизельний двигун здатний відпрацювати півмільйона кілометрів без капремонту.

13.12.2012Спілкувався Олесь ДУБОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 13.12.2012p. 
На головну сторінку