Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №611 від 11.07.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Наша марка

Рівняння на світові тренди

Рівняння на світові тренди

ДП “Бурштин України” після майже чотирирічної перерви відновлює промисловий видобуток “сонячного каменю”

Чарівний та легендарний бурштин ­ янтар або “горілий камінь”, як здавна називають його на Поліссі ­ є одним з найбільших природних скарбів нашої області. Але так сталося, що майже чотири роки (з 2009­го) ДП “Бурштин України” ­ єдине державне підприємство в країні, яке виготовляє ювелірні та декоративні вироби з бурштином ­ не проводило власний видобуток сировини через відповідну заборону Кабінету Міністрів України. Через рік цю заборону скасували, але процедуру отримання необхідних для такої діяльності дозволів зробили досить складною, зазначив у розмові

з кореспондентом “Рівне­Ракурсу” директор ДП “Бурштин України” Микола НЕГРУБ (на фото).

­ Миколо Івановичу, з часу Вашого останнього інтерв’ю нашій газеті пройшов майже рік. Чим він був позначений для підприємства?

­ Рік пройшов у боротьбі за отримання землі в користування, щоб видобувати бурштин і мати свій власний ресурс. Наступного тижня ДП “Бурштин України” після чотирирічної перерви відновить промисловий видобуток “сонячного каменю”. Маючи власну сировину, ми зможемо більше випускати та реалізувати готової продукції, значно розширити її асортимент. А це ­ гарантоване збільшення коштів на виробничі потреби та виплату заробітної плати. І не тільки ­ у нас ще будуть премії, в отриманні яких, звісно, зацікавлений увесь колектив.

­ Які заходи були вжиті цьогоріч на ДП “Бурштин України” з метою підвищення його ринкової конкурентоспроможності?

­ Ми створили художню раду, яка розробляє і затверджує нові види продукції. У зв’язку з тим, що будемо мати власну сировину ­ а це різні фракції бурштину, розширюватимемо асортимент та поліпшуватимемо якість і привабливість нашої продукції, що, безумовно, дозволить збільшити її реалізацію.

­ Досягнення цієї мети, напевне, неможливе без регулярної участі підприємства у профільних виставках?

­ Останній захід, в якому ми взяли участь, ­ головна ювелірна виставка країни ЮВЕЛІР ЕКСПО УКРАЇНА 2013, що відбулася цьогоріч у травні у столичному виставковому центрі “Київ­ЕкспоПлаза”. Ми виставляли на ній свою продукцію і, звісно, реалізовували її. Крім того, в березні наші фахівці відвідали Міжнародну виставку бурштину, ювелірних виробів та дорогоцінних каменів Amberif, яка щороку проводиться у польському місті Гданську. В найбільшому у світі ювілейному, 20­му за рахунком, ярмарку бурштину взяло участь понад 450 фірм. Метою нашої поїздки на професійний форум ювелірів світу, який зібрав 6000 відвідувачів, було встановлення бізнес­контактів, набуття досвіду для орієнтації в цінах на нові вироби та ознайомлення зі світовими трендами в ювелірному мистецтві, пов’язаному з використанням “сонячного каменю”.

Також можу відзначити, що ми побачили на виставці дуже багато “преса” ­ пресованих виробів із бурштину. Якщо ще кілька років тому його було обмаль, то зараз дуже багато. Це вказує на те, що у світі все більш стає відчутним дефіцит бурштину­сирцю через зменшення його видобутку. Тому дуже добре, що ми самі почнемо добувати бурштин. Я впевнений: дефіциту сировини у нас не буде!

­ Чи здатні рівненські майстри створювати вироби з бурштину такого високого художньо­естетичного рівня, який продемонстрували підприємства­ учасники виставки Amberif?

­ Думаю, в нас було що показати на цій міжнародній виставці

і цьогоріч, тільки для цього треба було відповідно оформити документи і, звичайно, знайти необхідні кошти. Раніше наше підприємство закордоном ніколи не виставлялося. Сподіваюсь, що в наступному році ми візьмемо участь у цьому престижному міжнародному форумі ювелірів.

­ Мені ­ва­ж­­­ко сказати скільки в Рівному приватних підприємців займаються виготовленням ювелірних і декоративних виробів із бурштину, але всі вони, напевне, конкуренти Вашого підприємства.

­ Дійсно, вони ­ наші прямі конкуренти, оскільки займають частину ринку. Та якість їх виробів значно нижче якості наших. Хто бажає зробити подарунок родичу чи другу з нагоди приємної події в його житті, купує наші вироби ­ в нас надійніше, адже високу якість та натуральність каменю ми гарантуємо. До всіх ексклюзивних виробів почали додавати своїм клієнтам паспорт виробу.

­ Ваше виробництво можна порівняти з художніми народними промислами, розвитку яких за радянських часів традиційно сприяла держава. Чи відчуває “Бурштин України” таку підтримку зараз?

­ Навряд чи наші проблеми можна було б ефективно вирішувати без державної підтримки. Користуючись нагодою, хочу висловити щиру вдячність Адміністрації Президента, Державній службі геології та надр України, Міністерству екології та природних ресурсів і особисто губернатору Рівненщини Василю Михайловичу Берташу за посильну допомогу в розвитку нашого підприємства.

­ І на останок ­ “Бурштин України” на межі банкрутства” ­ така інформація з’явилася на початку цього року у ЗМІ після ревізії державного підприємства державною фінансовою інспекцією в Рівненській області. Чи справді підприємство на межі банкрутства?

­ Я тоді наголошував і зараз акцентую: ніякого банкрутства у нас бути не може. Висновки державної фінансової інспекції, що підприємство на межі банкрутст­ва, не відповідають дійсності. Ми не маємо жодної простроченої заборгованості, за якою можна було би порушити справу про банкрутство. До того ж, підприємство забезпечене власними коштами, своєчасно виплачує заробітну плату і має достатньо коштів для забезпечення випуску високоякісної продукції.

11.07.2013Спілкувався Олександр ОЛЬХОВИК



Рівне-Ракурс №10 від 11.07.2013p. 
На головну сторінку