Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №614 від 01.08.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Залізниця

Розрахунок за проїзд або квитки на українські потяги знову дорожчають

Розрахунок за проїзд або квитки на українські потяги знову дорожчають

Літо ­ пора відпусток. Потрібно вирушати в дорогу. І ось на тобі, в розпалі літнього сезону подорожчали квитки на потяги. Проте пасажирів не поменшало ­ українцям діватися нікуди. Ціни на залізничні квитки вже зросли на 10%. І це лише початок ­ восени вартість проїзду знову збільшиться, а якість послуг залишиться на тому ж рівні.

Міністерство інфраструктури видало наказ, за яким вартість залізничних пасажирських перевезень зростає на 10­20%. Передбачено два етапи подорожчання. Перший етап уже позаду ­ плата за проїзд з 1 липня в потягах внутрішнього сполучення в купейних вагонах збільшилася на 10%. У жовтні купе подорожчає ще на 10%. З 1 жовтня ціни на квитки в плацкартні і загальні вагони також зростуть на 10%. Подорожчають квитки на нічні та швидкі потяги ­ Міністерство ввело тариф “Нічний експрес” з коефіцієнтом вартості 1,2.

В одні ворота

Підняли ціни не лише на внутрішні перевезення, а й на міжнародні сполучення: в липні ­ на 5%, в жовтні планується підвищити тариф ще на 5%. Ціни на квитки в міжнародних потягах суттєво зростуть, хоча вони і зараз кусючі. До речі, знижки для студентів і пенсіонерів, як і раніше, з 1 травня до 1 жовтня не діють.

В Міністерстві інфраструктури пояснюють ріст тарифів тим, що дуже потрібні гроші. Чиновники жаліються на загальну збитковість пасажирських перевезень. За січень ­ червень 2013 року “Укрзалізниця” спрацювала в мінусі на 3,5 млрд. грн. За словами мініст­ра Володимира Козака, підвищення цін дозволить на кілька відсотків скоротити збитки монополіста і за рахунок цього покращити якість обслуговування пасажирів. “На сьогоднішній день “Укрзалізниці” не вистачає грошей для нормального обслуговування вагонів, закупки запчастин і покращання якості наданих послуг”, ­ бідкається КОЗАК.

На прохання трудящих

Квитки в загальних і плацкартних вагонах востаннє дорожчали в 2008­2009 роках майже на 5%. Вартість проїзду в купе зросла в 2012 році на 15%. Українці згідні миритися з підвищенням, якби бачили адекватне покращання сервісу. Однак поки що найкраще з того, що можуть запропонувати чиновники народу, це корейський Hyundai, який через систематичні поломки викликав лише негатив.

“У Hyundai, звичайно, комфортніше. Хоча, наприк­лад, така послуга, як Wi­Fi ­ міф, навіть у Hyundai його нема. Тобто теоретично він є, але на практиці… Інтернет “Укрзалізниці” завжди “висить”. Зате ціни на “комфортний” Hyundai набагато вищі, ніж на звичні потяги, проїзд в першому класі прирівнюється до вартості пільгового квитка на літак за європейськими мірками.

Стосовно умов у середньостатистичному вагоні звичайного потягу, то список претензій до них у пасажирів безкінечний: засалені вікна, катастрофічний стан сантехніки, загальна неохайність, постіль, яка давно втратила товарний вигляд. Є питання і до принципу формування цін на залізничні квитки. Незрозуміло, наприклад, чому вартість квитків на верхні і нижні полки, на місця біля туалетів і в середині вагону однакова. Далеко не в ідеальному стані вокзали і станції, якими піклується той же монополіст. Навіть на центральному залізничному вокзалі Києва немає ні з’їзду для сумок на сходах, ні транспортерних стрічок.

На колесах

Альтернатива залізниці ­ автоперевезення. Їхня мережа зараз широко розвинута, а розклад руху підлаштований під діловий ритм. Наприклад, один із маршрутів “Автолюкса” із Києва до Луцька ­ нічний, і в пункті призначення пасажир опиняється ранком, на початку робочого дня. Безумовно, маршрутки менш зручні, там немає можливості прилягти, відсутній туалет, але українцям діватися нікуди, як казав один із українських президентів: “Що маємо, те маємо”.

Проте і автоперевезення можуть виявитися лише тимчасовим вирішенням проблеми. Як відмічає керівник економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин, найчастіше підвищення тарифів призводить до зростання вартості послуг в суміжних галузях. Тобто найближчим часом міжміські автоперевізники теж можуть підняти ціни.

01.08.2013Георгій ПАВЛОВСЬКИЙ



Рівне-Ракурс №10 від 01.08.2013p. 
На головну сторінку