Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №618 від 29.08.2013p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Рівне-нерівне

Шкільна халява

Як кажуть психологи, осінь ­ пора депресії. У школярів наст­рій псується вже 1 вересня, коли після тривалих канікул їм доводиться повертатися до занять. Діти настільки не хочуть йти до школи, що з приходом осені мріють про те, аби рідна школа згоріла, або на вчителів напала епідемія й заняття відмінили.

Але якоюсь мірою, за допомогою Міносвіти, школярі 2­5 класів цього року можуть байдикувати аж до новорічних свят. З легкої руки кмітливих міністрів­освітян учням молодших класів на перше півріччя відмінять… оцінки.

У 2013­14 навчальному році учні 2­5 класів переходять на нові стандарти загальної середньої освіти, тому їм знадобиться адаптаційний період, ­ вважають у Міністерстві освіти і науки України. Як наслідок, для максимального полегшення процесу адаптації школярів, школам рекомендується упродовж першого семестру не виставляти оцінок. Яким чином будуть оцінюватися знання ­ залишається загадкою. Можливо, вчителі будуть вести журнал та виставляти оцінки потайки, аби не травмувати дітей. Звісно, яка дитина не зрадіє тому, що, прийшовши додому, дбайливі батьки вже не запитають, які в тебе оцінки. Вочевидь, батькам просто не буде за що сварити або хвалити своїх дітей, адже результати їх навчання будуть цілком втаємничені. Звісно, коли оцінки не будуть ставитись, спостережливий учень може вловити нотки, з якими вчитель каже: “Дякую за відповідь, сідай”. Якщо це буде сказано лагідно, ймовірно, рівень знань непоганий. Якщо ж у голосі викладача пролунають емоції роздратування – є підстави вважати, що це оцінка “незадовільна”. Це ніби гра така ­ вгадай оцінку за настроєм.

Ймовірно, відтепер батьки не будуть чекати, поки їх викличуть до школи, а самі завітають до класного керівника, щоб якимось чином довідатись про успіхи дитини, про рівень знань свого чада, найдопитливіші батьки, можливо, стануть носити вик­ладачам подарунки, загравати з ними.

Звісно, що дітям система відміни оцінок має сподобатися, адже відповідальності ­ “нуль”. Спочатку вони забудуть про оцінки, потім почнуть плутати назви предметів та прізвища вчителів. З іншого боку, таке нововведення може взагалі зруйнувати ієрархію відносин у школі.

Якщо відмінять оцінки, в очах дітей не буде поганих вчителів, тому що за відсутність знань не каратимуть ні батьки, ні вчителі. Більше того, в класах перестануть існувати такі прошарки дітей як відмінник, “хорошист”, трієчник та двієчник. Сказати своєму однокласнику “ти ­ бовдур” буде неможливо, бо ніхто не відає його рівня знань.

Це, в чвою чергу, може призвести до зникнення поняття “успішна школа”. Заклади, які гордо іменують себе елітарними ліцеями, вирівняються із найменшими сільськими школами. Чим хизуватимуться учні рівненського природничо­математичного ліцею “Елітар” перед учнями селища Безодня, в якому мешкає усього 118 жителів? Близько 500 учнів ПМЛ “Елітар” за час існування учбового закладу ставали призерами та переможцями різних етапів олімпіад. А це теж показник рівня знань учнів. Тому, коли відмінять оцінки, дізнатись про рівень знань найкращих учнів можна буде за їхньою участю в предметних олімпіадах. А ось усіх інших учнів 2­5 класів умовно можна буде вважати “хорошистами”, бо хто його знає, де тепер “хорошист”, а де “двійочник”.

29.08.2013Олекса ГОСТРОЗІР



Рівне-Ракурс №10 від 29.08.2013p. 
На головну сторінку