Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №669 від 14.08.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Коментар фахівця

Жити стало краще – жити стало веселіше

Жити стало краще – жити стало веселіше

Цей крилатий вислів Сталіна другої половини 30 років минулого сторіччя все частіше згадується, коли доводиться спілкуватися із нашими чиновниками та громадськими діячами, які мають відношення до бюджетоутворення. З одного боку, не все так погано, навіть навпаки, ситуація контрольована і передбачувана, а з іншого боку тенденція розвитку ситуації із фінансами набуває все більших обрисів катастрофи. Однак факти… Так, минулого тижня пройшло засідання бюджетної комісії Рівненської міської ради, під час якого серед інших питань, розглядалися і зміни до міського кошторису. Після засідання ми поспілкувалися з новим головою бюджетної комісії Віталієм Першогубою і попросили його прокоментувати стан міського бюджету.

- У цілому все нормально. За перші шість місяців цього року бюджет виконаний на 98,8%. Є надія, що всі захищені статті бюджету, а це в першу чергу заробітна плата працівників бюджетної сфери (вчителі, працівники медичної галузі, культури та спорту, комунальники тощо), будуть профінансовані. Однак це відбудеться лише за умови отримання від державного бюджету чотирнадцяти з половиною мільйонів гривень. Звичайно, що без цих грошей звести “кінці з кінцями” нам не вдасться. На початок року ця цифра була більшою – тридцять два мільйони гривень, але уряд, відмінивши збільшення зарплат “бюджетникам”, автоматично скоротив свої зобов’язання майже на двадцять мільйонів гривень.

Що ж стосується витрат на забезпечення бюджетних установ теплом, водою та електрикою, то тут не бачу особ­ливих проблем із оплатами цих статей, які теж відносяться до захищеної частини бюджету і тому повинні бути повністю оплаченими. Зрозуміло, що закладалися ці витрати ще на початку року, тому будемо лише сподіватися, що тарифи на комунальні послуги для бюджетних установ переглядатися не будуть, в іншому випадку доведеться вносити зміни до бюд­жету і вишукувати додаткові кошти на покриття дефіциту.

P.S. Якщо проаналізувати ситуацію із виконанням цьогорічного міського бюджету, то кидається у вічі дрібненький факт. Завжди його доходна частина в першому півріччі була вища ніж у другому, і в цілому за підсумками року міський бюджет обласного центру був із профіцитом. Це відбувалося через те, що міські чиновники, при плануванні надходжень, прагнули їх трохи занизити, щоб була можливість на потреби міського господарства виділити гроші з перевиконання бюджету.

Але вже у першому півріччі нинішнього року, вперше за багато років, повністю виконати бюджет так і не вдалося. Отже, за підсумками року, обласний центр має всі підстави отримати суттєву фінансову “діру”.

Далі - більше. У випадку стрімкого подорожчання комунальних послуг для бюджетних установ дефіцит бюджету так само збільшиться. До речі, на сьогодні примусити тепло-, електро- та водопостачальні організації працювати у збиток, надаючи послуги бюджетним установам “за копійки”, навряд чи вдасться. Тому вже сьогодні місцевій владі варто розпочати пошуки шляхів додаткових надходжень, або ж “вибивати” гроші з державного бюджету, якщо, звісно, це взагалі можливо.

14.08.2014Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 14.08.2014p. 
На головну сторінку