Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №254 від 23.08.2006p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Алло, гараж!

Увага, »потопельники»!

Увага, »потопельники»!

...Днями на одному з рівненських подвір’їв бабусі на лавці жваво обговорювали новину, що Василь П. із третього під’їзду повернувся з болгарського курорту на новенькій іномарці, хоча туди з родиною від’їздив екскурсійним автобусом.

Згодом і сам Василь хвалився, як йому невимовно пощастило зовсім випадково купити в Несебрі красуню “Опель-Вектру”, 2002 року випуску, за якихось 4,5 тисячі євро. Каже, що болгаринові румунського походження, співвласникові кафе, у якому вони з дружиною частенько вечеряли, терміново потрібні були кошти на весілля доньки. Весілля мало бути бучним і дорогим, бо дівчина виходила заміж за сина відомого в тих краях циганського барона. От і довелося продати “опельчик” майже за собівартістю братушкові Василю.

Зима все скаже

про »русалку»

Проте, десь за тиждень після відпочинку, коли Василь заїхав на рівненську станцію технічного обслуговування, щоб полагодити пасок безпеки, його радість дещо згасла. Там курортник теж розповів майстрам СТО про свою вдалу покупку. Двоє з техніків схвально оцінили автівку, а третій, старшого віку майстер, якось довго і прискіпливо мовчки оглядав кузов, стукав по капоту, принюхувався до чогось у салоні. А потім коротко вимовив: ”Може, це русалка. Зима все скаже”. І більше нічого не захотів пояснювати.

Наприкінці липня й у перші дні серпня у кількох районах Сербії, у Румунії та Болгарії вирувала повінь, схожа на катастрофічну повінь 2003 року. Наслідки, здавалося б, чужої біди можуть позначитися й на наших авторинках. Рівненські далекобійники, власники СТО, продавці уживаних автомобілів у приватних розмовах прогнозують, що вже у вересні очікується масовий наплив машин з “підмоченою репутацією” зі Східної Європи до нас. На власному гаманці це зможе відчути кожен, хто спокуситься на дешевий товар.

Схема просування »русалок»

Відродження автомобіля після його затоплення, наприклад, дунайською водою, відбувається приблизно за такою схемою. Коли власникові зіпсованої водою машини виплатять відповідну страховку, він найчастіше віддає її тій же страховій компанії. А компанія реалізує авто на аукціоні, щоб хоча б частково відшкодувати збитки. Тому і збувають товар за символічною ціною. Кажуть, що для дилерів, які працюють в Україні, - це життєдайне джерело солідних прибутків. Канали і схеми постачання давно налагоджені, існують контори, у яких “виробляють” документи на “сухий” автомобіль.

Машині необхідно надати товарного вигляду. Тому біля українських кордонів діють величезні сервісні центри з обслуговування “беушних” автомобілів, де автослюсарі ”реанімують потопельників”.

Як упізнати »русалку»,

нам розповіли в одній із приватних рівненських автомайстерень. Перше й головне застереження: не кидатися на приманку - дешеву ціну. Хоча продавці ретельно приховують недоліки машин-“русалок”, проте, за таке авто проситимуть меншу ціну. Але вже геть безсовісні роблять це не завжди, щоб не викликати підозри.

Звертайте увагу на двигун. Якщо він чистенький до блиску, то варто насторожитися. Бо в неушкодженій машині важко позбутися нальоту пилу, осаду на двигуні. Має викликати підозру й новий повітряний фільтр.

Якщо машина дорога, зі шкіряним салоном, то на шкірі після затоплення залишаються характерні грубуваті рубці. Треба уважно обдивитися замки на дверцятах. Відігніть гуму на вітрових шибках вікон. У таких місцях, як правило, теж збираються залишки вологи.

»Русалка» нашої зими не переживе

Волога - підступний ворог. Коли вода, волога потрапляють у двигун, то взимку двигун може, як кажуть, заклинити. Та, навіть якщо автомобіль просушили у спеціальній сушці, все одно виникатимуть проблеми з електрикою та електронікою, коли зненацька на повному ходу може відмовити будь-яка система авта. Бувалі майстри кажуть, що коли виходить з ладу електросистема, тобто, коротить, то двигун просто-таки згорає на ходу.

Коли завгодно можуть відмовити й гальма. При зануренні у воду мастило на підвісці змивається, тому під час їзди чути скрипіння. Підвищується гул генератора, помпи, гідропідсилювача керма і навіть кондиціонера - це також наслідки вимивання змазки.

І що робити? Звісно, капітальний ремонт автомобіля-“потопельника”.

23.08.2006Застерігала Ольга ЯРОШ



Рівне-Ракурс №10 від 23.08.2006p. 
На головну сторінку