Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №691 від 26.01.2015p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Наші фінанси

Бюджет безнадіїї

Бюджет безнадіїї

Прийнятий під ранок 29 грудня бюджет України “докотився” до Рівненщини. Цього тижня кошторис на 2015 рік прийняла обласна рада, і днями за обговорення бюджету візьмуться депутати міських рад.

Ситуація з міськими бюджетами є найбільш цікавою, і ми попросили розповісти про те, що всім нам очікувати від кошторису 2015 у керівника фракції “Рівне - європейське” Юрія Запорожця.

При ознайомленні з тими показниками, які “спустив” нам Кабінет Міністрів не можу не зазначити – вони є, м’яко кажучи, дуже далекими від реальності. Наприклад, доходи від Державного мита в нинішньому році в Рівному повинні скласти чотири з половиною мільйони гривень. В минулому році вони “не дотягували” до ста сімдесяти тисяч… Екологічного податку потрібно зібрати п’ять мільйонів, в минулому році було сімсот вісімдесят тисяч гривень. Тільки за адміністративні послуги рівняни мусять сплатити в нинішньому році шістнадцять мільйонів гривень. Таким чином, вже на старті року можна констатувати, що виконати доходну частину бюджету буде не просто важко, а практично неможливо.

Ще одним з нововведень нинішнього міського бюджету є другий акцизний податок на тютюнові, горілчані вироби та нафтопродукти. Він складає 5% від вартості. При цьому, це додатковий податок, який в місцевий бюджет мусять платити продавці. З ним ще складніше. Левова частина продавців, таких як великі супермаркети та мережі АЗС, взагалі не мають в Рівному своїх юридичних осіб. Тобто, всі податки вони платять за межами області, а цей збір потрібно перераховувати у місцевий бюджет. Поки буде налагоджений механізм збору цих десятків мільйонів гривень, пройде не один місяць, а гроші вже прописані в дохідній частині бюджету. Багато питань викликає і податок на “розкішний автотранспорт”, за яким платники визначаються за дуже оригінальною формулою: об’єм двигуна більше трьох літрів та рік випуску автомобіля. Напевно цих показників замало для визначення ступеню шикарності автомобіля. Окремо потрібно зупинитися на зборі з нерухомості, особливо комерційної. Фактично малий та середній бізнес отримує ще один податок, який для багатьох невеликих підприємств є дуже суттєвим, і чи зможуть вони його платити в умовах економічної кризи ще питання. Тобто, власник невеликого магазину в нинішньому році повинен додатково сплатити з кожної проданої пачки цигарок від 50 копійок до 1 гривні, з кожної пляшки горілки 3-10 гривень, а за побудований на свої кошти магазин площею в сто квадратних метрів - ще 1200 гривень на рік. Зрозуміло, що підприємці будуть змушені піднімати ціни на всю продукцію, а громадяни, у яких доходи аж ніяк не збільшуються, будуть купувати все менше і менше. Це ж, в свою чергу, призведе до того, що відрахування до бюджету, і не тільки за новими податками, будуть падати. При цьому комунальні тарифи в 2015 продовжуватимуть зростати. Так вартість тепла збільшиться на 85%, води на 20, електрики на 24, а газу аж на 95%. Тобто і тут простому українцю доведеться платити все більше і більше…

Таким чином ми маємо дуже небезпечну ситуацію, при якій збільшення податкового тиску призведе до зменшення реального збору цих самих податків та зборів. Однак і це ще не найстрашніше. За нинішніх дій КабінетуМіністрів можна прогнозувати різке збільшення “чорного ринку”, в першу чергу підакцизних товарів, та перехід у “тінь” значної кількості дрібних та середніх фірм. Замість того, аби стимулювати людей працювати чесно, ми фактично нинішнім бюджетом примушуємо їх порушувати закон. Вважаю це неприпустимим. Навпаки, в умовах кризи потрібно дуже обережно ставитися до введення нових податків і навіть зменшувати існуючі, бо це стимулює економічну активність.

Логіку Кабінету Міністрів при формуванні бюджету на 2015 рік зрозуміти можна. Маючи “дірку” в 75 мільйонів на виконання делегованих повноважень тільки по міському бюджету, вони просто “намалювали” нам надходження, які фактично не можливо в повному обсязі зібрати, а потім коли грошей почне не вистачати, саме органам місцевої влади потрібно буде об’єднувати або навіть скорочувати заклади культури, освіти та медицини і пояснювати громаді чому це відбувається. Я вважаю таку ситуацію неприпустимою, а самі принципи бюджетотворення такими, що не відповідають інтересам наших виборців.

26.01.2015Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 26.01.2015p. 
На головну сторінку