Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №697 від 12.03.2015p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Домашня косметичка

Шампунь. Історія одного винаходу

Шампунь. Історія одного винаходу

У Китаї місцеві жителі для поліпшення росту волосся наносили на них екстракт кедра, який не тільки зміцнював волосся, але і надавав їм приємний аромат. В Індонезії в якості шампуню використовували попіл рисової соломи і лушпиння, який змішували з водою до утворення піни. Правда, після цього волосся ставало дуже сухими.

Повернути їм природний блиск допомагало кокосове масло, яке володіє зволожуючими властивостями і до цих пір використовується як один з компонентів при виготовленні натуральних масок для волосся. Арабські жінки доглядали за волоссям, заварюючи шкірку айви, а філіппінки замінювали бальзам для волосся водою, в якій були замочені стебла алоє.

У Європі перший шампунь з’явився наприкінці 19 століття і являв собою порошок, до складу якого входила мильна пудра і трави. Винахід першого шампуню пов’язаний з ім’ям Кейсі Херберта. Але першим запатентував косметику для волосся Ханс Шварцкопф в 1903 році, постійно вдосконалюючи склад порошку. Щварцкопф додав в нього екстракти трав, завдяки яким волосся набувало здорового вигляду.

Спочатку Ханс торгував у маленькій крамничці різного роду парфумерією, а також аптекарськими товарами. Однак талановита людина побажала винайти засіб, який буде призначений спеціально для миття волосся. І це йому вдалося - численні хімічні досліди привели, врешті -решт, до створення шампуню.  Ханс Шварцкопф став господарем цілої косметичної імперії, а всесвітньо відомий логотип - чорний профіль - вперше з’явився ще в 1905 році.

Потім у складі шампуню з’явився пантенол і ефірні масла, що зайняли в косметології не останнє місце, завдяки тому, що ефект від їх застосування можна порівняти з ефектом бальзаму для волосся. Через кілька років асортимент шампунів налічував більше п’яти видів, серед яких були ромашковий, жовтковий, трав’яний і інші шампуні. І тільки в 1927 році з’явився рідкий шампунь.

В 1934 році французька фабрика L’Oreal представила на ринку засіб для миття волосся, що не містить мила. 

Перший рідкий шампунь L’Oreal називався Dop. Але шампунь Dop важко приживався на ринку. Тоді, щоб з’ясувати причину, Ежен Шуеллер замовив дослідження, в результаті якого виявилося, що 30% французів взагалі ніколи не миють голову.

Великий маркетолог Шуеллер знайшов вихід: у своїй рекламі він звернувся до дітей та їхніх батьків. Саме йому належить та заслуга, що наступне покоління французів мило голову виключно шампунем. Надалі таким прийомом користувалася і користується маса компаній для просування будь-яких продуктів, які хоч якось можна пов’язати з підростаючим поколінням. Залишалася одна перепона на шляху до всесвітнього панування шампуню - висока ціна.

Першими цінову перешкоду усунули американці. Саме в Америці був випущений перший успішний масовий шампунь. Склад цього засобу для миття волосся був розроблений американцем Джоном Бреком. Дослідження він почав ще в роки Великої депресії у своїй клініці в Массачусетсі. І ось після десятиліття роботи в 1930 році оптимальне співвідношення інгредієнтів було досягнуто.

Новий шампунь був доступний за ціною багатьом. Крім того, вперше споживачам пропонувалася лінія шампунів: для сухого і для жирного волосся. Новий шампунь продавався добре, але ефекту, на який мав право розраховувати Брек, не було. Для справжнього повсюдного успіху потрібна була нова культура і новий культ чистоти. Цього не було. Америка не була б Америкою, якби підприємливих американців на шляху до комерційного успіху можна було зупинити цією обставиною. І Брек згадав про те, «що є двигун торгівлі». Однозначно: реклама. З цього моменту історія шампуню Breck перестає належати лише косметичній галузі.

Тріумф компанії перевершив найсміливіші очікування і став класичним прикладом, описаним в підручниках по курсу реклами. Реклама Breck Shampoo була практично першою, де крім тексту з’явилося якісне зображення, що несло не менше смислове навантаження, ніж текст. Косметичні компанії взяли метод на озброєння: з того часу косметична галузь розвиває себе і ще збагачує рекламну індустрію і рекламне мистецтво.

З тих пір пройшло багато років і дефіциту в шампунях, як і в їх виробниках, не спостерігається. Конкуренція на цьому ринку просто найжорстокіша. У гонитві за споживачем компанії витрачають мільйони на рекламу і розробку нових засобів. Помилитися у виборі не можна. Адже на карту поставлено наше волосся - одне з головних прикрас людини. Але все ж, корисно іноді згадати і цікаву історію створення шампуню - засіб, без якого ми зараз не уявляємо свого життя.

12.03.2015



Рівне-Ракурс №10 від 12.03.2015p. 
На головну сторінку