Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №731 від 02.11.2015p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс подій

Хто з кандидатів на пост мера витратив найбільше коштів?

Хто з кандидатів на пост мера витратив найбільше коштів?

27 жовтня в Малій залі Рівненської філармонії відбулася прес-конференція на тему “Результати моніторингу фінансування виборчих кампаній на міських виборах 2015 року в Україні”. Організатором заходу виступив медіа-центр Рівненського агентства новин ERVE.UA.

У прес-конференції взяли участь директор РОГО “КВУ” Олексій Горецький, заступник директора РОГО “КВУ” Святослав Дубов і керівник виборчих програм Громадянської мережі ОПОРА Анатолій Бондарчук.

Всеукраїнська громадська організація “Комітет виборців України” провів моніторинг фінансування виборчої кампанії на посаду міського голови. Моніторинг проводився в п’яти містах України: Рівному, Херсоні, Черкасах, Мукачеві й Тернополі. Він передбачав перевірку прозорості виборчих фінансів, зокрема, витрат за політичну рекламу на телебаченні.

Ось що розповів директор РОГО “КВУ” Олексій Горецький: “Прозорість фінансування виборчої кампанії в Україні потребує врегулювання. Витрати кандидатів на посаду міського голови та звітування регулюються Законом України “Про місцеві вибори” та відповідною постановою ЦВК. Відповідно до закону, витрати кандидата на посаду міського голови здійснюються виключно з його виборчого фонду. Виборчий фонд кандидата має один поточний рахунок, на який надходять кошти для фінансування передвиборної агітації. Про відкриття виборчого фонду повідомляє територіальну виборчу комісію установа банку. Значна частина кандидатів не відкривають рахунків. Наприклад, у Рівному інформація про відкриття рахунків надійшла про шістьох із одинадцяти кандидатів, а виборець має законне право знати, хто фінансує виборчу кампанію кандидата на посаду міського голови. За результатами моніторингу КВУ, значна частина кандидатів не подала вчасно проміжні фінансові звіти. Зокрема, з шести кандидатів на посаду міського голови Рівного, які відкрили рахунки, тільки четверо вчасно подали звіти: Володимир Хомко (самовисуванець), Дмитро Якимець (Всеукраїнське Об’єднання “Громадський контроль”), Олексій Муляренко (Блок Петра Порошенка “Солідарність”) та Зураб Кантарія (“Сила людей”) ”.

Про моніторинг маркованої реклами розповів керівник інформаційного відділу РОГО “КВУ” Святослав Дубов: “ Моніторинг проводився щоденно з моменту реєстрації кандидатів і до 23 жовтня включно. Першим, хто почав транслювати передвиборчі відеоролики, став Володимир Хомко. Лідером транслювання є Дмитро Якимець – 17500 с., далі йдуть Олександр Лащук – 11229 с., Володимир Хомко – 9555 с., Олексій Бучинський – 5275 с., Олексій Муляренко – 5033 с. та Григорій Зарічнюк – 156 с. Важко визначити, чи добровільно і чесно кандидат висвітлює свій виборчий фонд. Досить часто оплату за витрати брала на себе партія, від якої й виступає кандидат на посаду міського голови”.

А ось що додав керівник виборчих програм Громадянської мережі ОПОРА Анатолій Бондарчук: “Дійсно, виборча кампанія не може бути дешевою, адже робота ця – дорогий інструмент демократії. Людина, яка йде кандидатом на посаду міського голови, повинна бути чесною перед громадянами і достовірно висвітлювати свої виборчі фонди. Нам потрібно навчитися формувати політичну культуру”.

02.11.2015Олександра Нагорна



Рівне-Ракурс №10 від 02.11.2015p. 
На головну сторінку