Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №760 від 26.05.2016p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

«Укрпошта» впевнено крокує вперед!

Про розвиток «Укрпошти» ми спілкувалися з керманичем Державного підприємства «Укрпошта» Ігорем Ткачуком

В умовах економічної і фінансової кризи падає активність на фінансовому ринку. Багато фінансових установ припиняє свою діяльність. Як держане підприємство «Укрпошта» пристосовується до цієї ситуації?

Укрпошта є державним підприємством, основною нашою перевагою є той факт, що ми не використовуємо кошти наших клієнтів в своїй господарській діяльності. Ми є лише посередником в процесі руху коштів від їх власників до отримувачів.

Сьогодні серед фінансових послуг, які ми надаємо, це і виплата та доставка пенсій і грошової допомоги, поштові перекази, приймання різноманітних платежів, агентські послуги за договорами з банківськими та фінансовими установами.

У чому відмінність між фінансовими операціями на пошті та в банку?

Пенсійні виплати громадянам похилого віку доставляються безпосередньо додому листоношами підприємства. Банківські установи такі послуги не надають. Укрпошта має найрозгалуженішу в країні мережу відділень поштового зв’язку – майже 12 тисяч відділень та постійно розвиває її. В минулому році ми відкрили 32 нових відділення. У цьому році поставили собі за мету відкрити ще 100 нових. А це значить що наші клієнти, мають всі зручні послуги в «кроковій доступності». Для порівняння – найбільшу мережу серед банківських установ має ПАТ “Ощадбанк” – на рівні 5 тис. відділень банку і активно проводить роботу по її зменшенню у зв’язку з неефективною діяльністю. За 2014-2015 р.р. було закрито близько 700 відділень, в 2016 році передбачається припинити діяльність ще понад 500 відділень банку.

Яка кількість пенсіонерів сьогодні обслуговується у відділеннях Укрпошти?

Через відділення поштового зв’язку щомісячно обслуговується майже 6,2 млн. людей похилого віку та найбільш незахищених громадян. Загалом Укрпоштою обслуговується 42% від загальної кількості пенсіонерів. Інші, переважно в містах, отримують свої кошти в банківських установах, які надають не завжди зручний і безпечний сервіс для цієї категорії населення. Зручність для населення є одною з наших суттєвих переваг.

Але ж фінансові перекази це скоріш прерогатива банківських установ у всьому світі?

Історично так склалося, що грошовий переказ в Україні традиційно поштова послуга. Слід зазначити, що з переважною більшістю країн є позитивна динаміка обміну переказами, що є свідченням зростання довіри населення до поштового каналу пересилання грошей. У 2016 році обмін поштовими переказами “Укрпошта” здійснює з 35 країнами світу.

За кількістю коридорів пересилання переказів УДППЗ “Укрпошта” поступається відомим міжнародним платіжним системам-нерезидентам, які проваджують свою діяльність майже у всіх країнах світу, однак, за таким показником, як доступність до послуги, підприємству немає рівних на теренах України.

Чи можна отримати перекази у валюті у відділеннях «Укрпошти»?

Виплата поштових переказів, що надійшли з-за кордону, здійснюється в гривнях всіма відділеннями поштового зв’язку. А вже у доларах США або євро в залежності від країни походження - у виділених 284 відділеннях. Основна частка поштових переказів виплачується в національній валюті, оскільки у більшості випадків після конвертації у країні приймання, перекази надходять у сумі з дрібною частиною. Враховуючи, що “Укрпошта” не здійснює валютно - обмінних операцій, тому виплата таких переказів у вільноконвертованій валюті неможлива.

Наскільки швидко відбуваються такі перекази?

Враховуючи вимоги часу, пропонується декілька варіантів пересилання переказів, які різняться за терміном пересилання коштів: між автоматизованими відділеннями поштового зв’язку пересилаються як звичайні адресні перекази з терміном проходження до 3 годин, так і термінові безадресні перекази з терміном проходження до 5 хвилин; у разі, якщо одне з відділень поштового зв’язку неавтоматизоване, термін проходження переказу збільшується до 2 робочих днів.

Терміновий переказ на пошті є аналогом сучасного переказу банківських установ або відомих платіжних систем. Все дуже просто. Клієнт відправляє кошти через відділення поштового зв’язку, отримує певний номер, який передає отримувачу і все – можна брати посвідчення особи і йти до відділення поштового зв’язку, яке надає послугу термінового переказу. Оператор відділення поштового зв’язку знаходить в платіжній системі переказ з номером, який повідомляє отримувач і здійснює його виплату.

Чи зросли тарифи через впровадження автоматизованих відділень? Адже автоматизація потребує чималих витрат?

Навпаки, з 01 квітня 2016 року Укрпоштою прийнято рішення про зменшення тарифів на пересилання переказів між усіма автоматизованими відділеннями поштового зв’язку:

Поштовий переказ до 2 000 грн. включно – 2%, але не менше 10,00 грн., а вже понад 2 000 грн. – 1%; Терміновий переказ –1 % від суми переказу, але не менше 10,00 грн. До речі, раніше діяв тариф: до 250,00 грн. включно – 6,50 грн, понад 250,00 грн. – 8,00 грн. + 1 % за терміновий переказ – додатково бралась плата 10,00 грн.

Зокерма, пересилання поштових переказів, для зручності клієнтів, супроводжується як SMS-повідомленнями відправнику та одержувачу. Таким чином, вимоги до якості послуги збільшено, а її вартість зменшено майже вдвічі.

Які види платежів приймає Укрпошта? Зазвичай ми чуємо про приймання вашім підприємством комунальних платежів.

Насправді, Укрпоштою на користь більш ніж 5 тис. контрагентів приймаються будь-які види платежів – комунальні (плата за електроенергію, газопостачання, квартплата, теплопостачання), оплата за послуги зв’язку, платежі на користь банківських та фінансових установ (погашення кредитів, сплата страхових платежів), тощо.

Які основні проблеми в сфері фінансових послуг вам доводиться вирішувати?

Насамперед – проблема автоматизації робочих місць для надання послуги з приймання платежів, перехід на єдину систему їх оброблення та максимальне переведення надання цієї послуги в режим реального часу. Існуюче навантаження у відділеннях поштового зв’язку вимагає підвищення швидкості операційного обслуговування клієнтів, збільшення пропускної здатності місць приймання платежів, впровадження нових стандартів обслуговування клієнтів шляхом використання термінальних пристроїв самообслуговування та переходу на сучасні технології.

Чи буде можливим оформлення через відділення поштового зв’язку, скажімо, полісів страхування або депозитних рахунків?

Так, сьогодні це вже є можливим. Укрпошта за напрямком “Агентські послуги” працює декілька років. Для наших партнерів, певної банківської або фінансової установи, ми забезпечуємо дистанційний зв’язок шляхом надання поштових послуг. Сьогодні ми маємо певний досвід співпраці у наданні фінансових, банківських та страхових послуг. Зокрема, це співпраця з СК “Універсальна” з поетапним збільшенням кількості відділень поштового зв’язку, які здійснюють реалізацію страхових полісів та розширенням лінійки надання страхових продуктів.

26.05.2016



Рівне-Ракурс №10 від 26.05.2016p. 
На головну сторінку