Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №915 від 04.06.2019p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс інтимний

Маркетингове дослідження ринку праці: поняття та особливості

Особливою областю ринкових відносин, де здійснюються следки з купівлі-продажу робочої сили є ринок праці.

Як економічна категорія, ринок праці - це комплекс відносин між власниками робочої сили, тобто працівниками і роботодавцями, тобто підприємцями, а також державою.

Це ринок, на якому формується попит, пропозиція і ціна на робочу силу, яка виступає у вигляді заробітної плати. Заказать Анализ рынка снеков или другие маркетинговые исследования.

Головна особливість цього ринку - це те, що суб'єктами економічних відносин є великі компанії, малий і середній бізнес, держава, профспілкові організації, а також окремі працівники, які здійснюють пропозицію особливого виду послуг.

Працівник - вільна людина, яка приймає рішення. Це говорить про те, що на ринку праці купується і продається не праця, а послуги праці. На них впливають безліч факторів:

  * Професіональна підготовка;

  * досвід роботи;

  * Кваліфікація і т.д.

Операції з купівлі-продажу - це певна форма найму потенційних кадрів на певних умовах.

Нічого не зрозуміло?

Особливості ринку праці в порівнянні з іншими ринками:

  1. ринок має специфічністю реалізованого товару - робоча сила;

  2. попит на ринку - це похідне від попиту на товари і послуги;

  3. відсутність повної можливості реалізувати принцип «примату споживача» (вид відповідальності перед споживачем, який диктує свою волю, бажання, смак виробнику);

  4. тривала тривалість взаємин продавця і покупця;

  5. значний вплив різних інститутів (профспілки, трудове законодавство, структури професійної підготовки кадрів, державна політика в галузі праці та ін.);

  6. вплив негрошових факторів (умови праці, кар'єрний ріст, соціальне забезпечення, безпеку для здоров'я, особливо праці та відпочинку).

Конкуренція на ринку праці полягає в суперництві працівників за місця, а роботодавців - за кадри.

Попит на ринку праці - це платоспроможна потреба в робочій силі в рамках галузей економіки, регіонів, а також компаній і організацій. На попит впливає рівень розвитку економіки в країні, наявність виробничих факторів, якість кадрів (освіта, кваліфікація), обсяг попиту на товари і послуги.

Пропозиція передбачає певну форму чисельності та структури робочої сили, яка представлена ??на ринку. На пропозицію впливає чисельність активно працюючого населення, співвідношення працюючих і безробітних, кваліфікації кадрів, міграції працівників, тривалість робочого дня, продуктивності і інтенсивності праці і т.д.

Напрями дослідження ринку робочої сили

Маркетингові дослідження ринку праці передбачають вивчення:

  * Самого ринку;

  * Конкурентів;

  * Споживачів;

  * Цін;

  * Внутрішнього потенціалу суб'єкта ринку робочої сили.

В основі дослідження лежать загальнонаукові методи, а також аналіз і прогнозування. Процес дослідження здійснюється у вигляді кабінетних (збір і оцінка вторинних даних) і польових досліджень (збір і аналіз первинної інформації).

Результат вивчення ринку праці - це інформація, яка використовується для ефективного вибору та реалізації стратегії і тактики маркетингової діяльності роботодавця і працівника.

Найпоширенішим напрямок маркетингових досліджень ринку робочої сили є дослідження самого ринку. Метою даного напрямку є отримання інформації про ринкові умови для визначення діяльності всіх суб'єктів. Ця інформація дозволить прийняти рішення щодо вибору ринку, визначити його ємність, здійснити планування та прогнозування діяльності.

Об'єкти ринкового дослідження:

  * Тенденції і процеси розвитку ринку праці;

  * Аналіз економічних, правових, демографічних та інших факторів.

В результаті дослідження ринку робочої сили здійснюється сегментація, тобто вибір цільової ніші, а також прогнози на перспективу розвитку.

Дослідження конкурентів полягає в отриманні даних для забезпечення конкурентної переваги на ринку робочої сили. В цьому випадку вивчаються сильні і слабкі сторони конкурентів, оцінюється їх частка на ринку, поведінку споживачів і т.д. Результат дослідження - вибір шляхів і досягнення вигідного становища на ринку праці в порівнянні з конкурентами.

В рамках дослідження споживачів визначаю перелік факторів, які впливають на вибір кадрів роботодавцями. Об'єктами дослідження є компанії, а також індивідуальні наймачі. Предмет вивчення - мотивація поведінки потенційного роботодавця.

Вивчення цін робочої сили (заробітної плати) орієнтоване на визначення вартості праці, поточних і одноразових витрат і встановлення цін на конкретні види робочої сили.

Ринок праці - це особливий ринок, на якому задовольняється потреба в робочій силі, а також працівник шукає відповідне робоче місце.

Процес маркетингового дослідження ринку праці

Процес проведення маркетингового дослідження ринку робочої сили складається з декількох етапів:

  1. визначення проблеми і постановка цілей дослідження;

  2. планування та організація збору даних:

  3. аналіз отриманих даних;

  4. складання і презентація звіту.

Запорукою успішного проведення маркетингового дослідження є правильно визначена проблема і точно поставленої мети маркетингового дослідження.

Другий етап є самим трудомісткий і тривалий за часом. Для його здійснення слід відібрати джерела збору даних (первинні і вторинні), визначити методи дослідження та розробити план дослідження ринку.

Для аналізу отриманої інформації використовуються якісні і кількісні методи. В останньому випадку це статистичні методи аналізу (кореляційний, регресійний, факторний і ін.).

Звіт про результати дослідження представляється в двох видах: детальний і скорочений. Перший варіант призначений для працівників відділу кадрів, а другий - для керівництва компанії, де представлені основні підсумки дослідження, висновки і рекомендації.

Звіт включає наступні розділи:

  * Опис ринку робочої сили, його розвиток;

  * Оцінка попиту на трудові ресурси;

  * Обсяг і структура вакансій;

  * Огляд оплати праці;

  * Аналіз конкурентного середовища;

  * висновки та рекомендації.

04.06.2019



Рівне-Ракурс №10 від 04.06.2019p. 
На головну сторінку