Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №933 від 04.10.2019p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс розваг

Маск розкрив параметри найважчою ракети в історії і висловив свою думку про інопланетян

Маск розкрив параметри найважчою ракети в історії і висловив свою думку про інопланетян

Мільярдер Маск вважає, що інопланетян не існує. Про це він заявив під час презентації нової ракети Starship, передає РІА Новини.

Він розказав, що, незважаючи на ймовірність існування на інших планетах життя, він не бачив ознак існування позаземних цивілізацій.

«Ми єдині розумні живі істоти, наскільки ми знаємо», - сказав він.

На початку вересня астрономи з Університету Рочестера (США) зробили висновок, що в Чумацькому Шляху може жити безліч інопланетних цивілізацій, які з повільною швидкістю освоюють галактику, тому вони не встигли вступити в контакт з людством.

Одна з істотних проблем прогнозу розселення інопланетних цивілізацій полягає в тому, що передбачення засновані на поведінці людини, може бути не застосовується до іншого життя.

Українська космонавтика теж рухає прогрес уперед https://zik.ua/news/2019/09/30/u_kb_pivdenne_pochaly_buduvaty_rakety_z_zastosuvannyam_3d_tehnologiy_1657417 до зоряних висот.

Ілон Маск розкрив параметри найважчою ракети в історії

SpaceX не планує оснащувати свою ракету для польотів на Марс радіаційним захистом, але при цьому розраховує зробити її безпечнішою авіалайнерів і застосовувати для міжконтинентальних перевезень на Землі.

Ілон Маск відповів на серію питань користувачів ресурсу Reddit з приводу космічної транспортний системи Big Falcon Rocket (BFR), що розробляється його компанією SpaceX. Також він торкнувся використання цієї системи для польоту на Марс. Бізнесмен розкрив цілий ряд технічних подробиць, які представляють його проект в іншому світлі. Зокрема, стало ясно, що конструкція BFR повинна бути безпечніше більшості космічних ракет, але при цьому позбавлена ??радіаційного захисту.

Big Falcon Rocket - двоступенева повністю багаторазова ракета, з корисним навантаженням в 150 тонн (на низьку навколоземну орбіту). Це більше досяг Місяця «Сатурна-5» (130 тонн) і радянської «Енергії» (100 тонн), до сих пір колишніх найбільшими ракетами в історії. BFR призначена для польоту на Місяць і Марс. Посадка на поверхні цих тіл планується такий же, як у Falcon 9 на Землі - за рахунок гальмування двигунами і опори на висувні «ноги». Перший політ системи орієнтовно намічений на 2022-2024 роки.

У зв'язку з проектом у галузевих спостерігачів виникла маса питань: чому на BFR не передбачена захист від радіації, де передбачається посадка на Марсі і ряд інших. У своїх відповідях Маск заявив, що необхідності в захисті від радіації на борту корабля, об'єднаного в одне ціле зі другим ступенем BFR, просто немає. Подорож триватиме приблизно 115 діб (0,2 зіверт опромінення), що не дозволить радіації позначитися на здоров'ї астронавтів.

Зрештою, зауважив бізнесмен, люди висаджують на Місяці, не відчували помітних проблем зі здоров'ям. Серед них є ті, хто все ще живий - наприклад, як Базз Олдрін, якому зараз 87 років. На кораблі буде тільки невеликий відсік для захисту від сильних сонячних бурь, коли рівень радіації може на кілька годин сильно зрости. Такий відсік буде розташований в центрі корабля і захищений як його зовнішніми стінками, так і запасами води та їжі, оточуючими Протирадіаційне притулок.

Для висадки на Марсі BFR знадобиться район близький до екватора, але при цьому багатий водяним льодом. Недавні відкриття NASA показали, що на Червоній планеті є відразу кілька таких місць. По всій видимості, це замерзлі моря або озера, які покриті тонким шаром (не більше 10 метрів) сипучого грунту, нанесеного вітрами після замерзання цих водойм. Водяний лід потрібен як основа для виробництва палива. Як зазначив Маск, BFR, як і всі ракети на хімічному паливі, не можуть привезти до Марсу достатній запас пального для польоту назад на Землю - або ж їх доведеться робити величезними і дуже дорогими.

Тому SpaceX, як це вже пропонувалося інженером Роберт Зубрін, планує отримувати паливо на місці. Добути окислювач (кисень) на Марсі нескладно - потрібно лише розкласти місцеву воду електролізом, попередньо розтопивши її з льоду. Складніше напрацювати там метан. Для цього пропонується використовувати водень, інший продукт електролізу води, і вуглекислий газ з марсіанської атмосфери (CO2 + 4H2> CH4 + 2H2O). Добре видно, що в такій схемі без сотень тон води заправити другу сходинку BFR не вийде.

Також Маску було поставлено питання про те, чому SpaceX будує Raptor в розрахунку на 170 тонн тяги, а не 300, як планувалося раніше. Підприємець відповів, що головна причина - бажання домогтися високого рівня відмовостійкості системи. У другій, посадкової, щаблі BFR в центрі по проекту передбачалося лише два таких двигуна. У разі відмови одного з них, ракета при гальмуванні перед посадкою втрачала відразу половину тяги. Це означало б ризик її повної загибелі. Зменшивши тягу Raptor до 170 тонн, можна буде поставити три таких двигуна в центральній частині другого ступеня, а з втратою третини тяги ракета все ще може сісти.

Глава SpaceX зазначив, що багато двигунів потрібно для досягнення меншої аварійності, ніж у авіалайнерів. Справа в тому, що BFR планується використовувати і для далеких надшвидких межконтінентальних перевезень. При такій схемі ракети будуть злітати в будь-якій точці Землі і сідати в будь-якої заданої точки призначення через 30 хвилин (швидкість на космічному ділянці траєкторії - 27 000 кілометрів на годину). Однак, як сказав Маск, така послуга буде неконкурентоспроможною, якщо на квитках буде позначка «а ще ви можете померти в ході польоту». Для досягнення конкурентоспроможності потрібна аварійність менше, ніж у літака. Версія BFR для трансконтинентальних перевезень матиме місткість великого авіалайнера, і навіть одна катастрофа може привести до загибелі сотень людей.

04.10.2019



Рівне-Ракурс №10 від 04.10.2019p. 
На головну сторінку