Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №214 від 17.11.2005p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Запитуєте-відповідаємо

За неякісно надані послуги платити не потрібно!

»У моїй квартирі, незважаючи на настання холодної пори року, батареї досі холодні. Чи можна якимось чином вирішити цю проблему?

Сергій Якобчук, м.Рівне».

Без сумніву, схожі проблеми хвилюють нині багатьох рівнян. Тому за роз'ясненням ситуації ми звернулися до голови Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України В'ячеслава БІЛІБИ.

- Ще близько чотирьох років тому, - говорить пан В'ячеслав, - наш комітет звернув увагу на те, що найбільше заяв та скарг від населення надходить з приводу роботи комунальних господарств, а особливо тепло- та водопостачання. Ми, працюючи у своєму правовому полі, не можемо вирішити ці проблеми, адже це не належить до компетенції комітету. Проте можемо владнати питання щодо перерахунку населенню за ненадані або неякісно надані послуги. Наприклад, якщо воду в квартиру подають не цілодобово, то мешканець не повинен платити за цілодобове водопостачання. Інший приклад: коли температура повітря в квартирі нижча за нормативну (18 градусів), то, відповідно до різниці фактичної та нормативної температури, мешканець також не повинен проводити оплату за умови, якщо ним виконуються всі норми температурного режиму в помешканні.

Враховуючи ситуацію, що склалася, ще чотири роки тому, почали плідну роботу в цьому напрямку з підприємствами КТП «Комуненергія» та ОВКП «Облводоканал». Для початку запросили до себе їхніх керівників і разом проаналізували технічну ситуацію на ринку комунальних послуг. Далі наш комітет зобов'язав проводити перерахунки населенню за ненадані та неякісно надані послуги. При цьому бралися до уваги об'єктивні фактори, як-от пониження температури повітря на вулиці, вихідна температура на котельнях, можливість подачі води в різні райони і на різні поверхи. Підприємства були зобов'язані подавати інформацію про проведення таких перерахунків щомісяця. Варто зазначити, що наша позиція знайшла розуміння у керівників підприємств. Як колишніх, так і нинішніх. Після налагодження Антимонопольним комітетом подібного контролю за чотири роки населення отримало перерахунків на суму майже 24 мільйони гривень.

Але, окрім об'єктивних, існують ще й суб'єктивні фактори (прорив трубопроводу, в результаті чого не подається тепло та вода, збої в роботі котельні та ін.). У таких випадках розглядаємо заяви від населення, даємо рекомендації, і вже тоді проводиться перерахунок безпосередньо для мешканців цих будинків.

Окрім того, до нас продовжують надходити скарги від громадян, в яких зазначається, що житлово-комунальні підприємства не надають послуги в обсязі, за який змушують споживачів платити. Так, скажімо, працівники ЖКП не проводять прибирання сходів у будинках (мешканці наймають прибиральниць за власний рахунок), очищення димоходів майже не відбувається, а ремонт у під'їздах та вкручування у них лампочок теж стали обов'язками мешканців будинків. І цього разу наш комітет надав рекомендації всім житлово-комунальним конторам, зобов'язавши їх робити перерахунки за ненадані послуги. Ця робота почала проводитися нами в минулому році. На сьогодні житлово-комунальні підприємства провели перерахунки населенню по квартплаті на суму 1 мільйон 700 тисяч гривень.

Варто зазначити, що при виникненні будь-якої аварійної ситуації мешканцям будинку потрібно безпосередньо звертатися на підприємство, де через його представника необхідно скласти акт, що така ситуація справді має місце. В інших випадках порушення можуть залишитися недоведеними, й нашому комітету буде важко чимось допомогти.

17.11.2005Підготував Павло ДУТКО



Рівне-Ракурс №10 від 17.11.2005p. 
На головну сторінку