Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №348 від 12.06.2008p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Перевезення

Проїзд у маршрутках Рівного подорожчав

Проїзд у маршрутках Рівного подорожчав

Тарифи зросли на 50 відсотків

До минулого вівторка Рівне було єдиним обласним центром, де тариф на міські перевезення не змінювався упродовж трьох років й дорівнював одній гривні. На перші звернення “Спілки водіїв” про збільшення вартості проїзду міські чиновники та антимонопольники відповідали категоричним - “Ні!”: “1,5 гривні - економічно необгрунтований тариф!”. Але на засіданні Рівненського міськвиконкому всі враз поступилися власними принципами й проголосували за підвищення тарифів вже з 1 липня.

Традиційно будь-яке рішення, що передбачає збільшення вартості послуг, дуже непопулярне серед населення. За подорожчання проїзду у міських маршрутках виступали лише власне перевізники, тобто власники бусиків і громадська організація “Спілка водіїв”. Доводити свою правоту й відстоювати економічно обґрунтовані тарифи у розмірі півтори гривні їм було дуже нелегко. Адже у переддень міських виборів підтримати таку пропозицію, це значить суттєво зменшити кількість власних симпатиків з числа виборців. Значить, не всі цього бояться - навіть незважаючи на не зовсім чіткі пояснення щодо економічного обґрунтування вартості проїзду. Згідно з поданими розрахунками, в яких містяться витрати перевізників на пальне, запчастини, постійні оновлення рухомого складу, зарплати водіїв, а також середньої кількість пасажирів, яку обслуговує одна маршрутка, найоптимальніший тариф - 1,61 гривні. Голова правління “Спілки водіїв” Сергій ОВЧІННІКОВ зазначив: “Тариф 1,5 гривні - не наша примха. Це реальна потреба для добросовісних перевізників, які входять до нашої спілки. За інших умов люди не зможуть працювати”.

Втім, на засіданні міськвиконкому окреслилося ще кілька проблем. Перша: у Рівному є багато недобросовісних, м’яко кажучи, перевізників, для яких збільшення тарифу - не потреба, а звичайнісінький здирницький заробіток. Для прикладу, начальник ДПІ міста Рівне, член міськвиконкому Рівного Михайло Калитюк розповів про товариство “Сагайдачний”, яке здійснює перевезення тими ж маршрутами, що й тролейбуси. Товариство постійно виграє тендери на ці перевезення, але його керівництво скоює численні порушення.

“Це підприємство має 34 буси, які використовує за безкоштовним (!) договором оренди разом з екіпажем(!)”, - обурювався Михайло Калитюк. Він зазначив, що податківці не раз про це інформували міське управління транспорту та зв’язку. На що начальник управління Василь СЛИВКА нарікав, що не в їх компетенції вирішувати такі питання. Проблема друга: з кожним тендером на міські перевезення з маршрутів “сходить” близько 50 автобусів.

Крім того, міських народообранців турбує новий “головний біль” - пошук в міському бюджеті коштів на перевезення пільгових категорій населення. В іншому разі, літнім людям доведеться лише очима на зупинках проводжати маршрутки, сподіваючись на милість водія. А вони дуже не люблять возити “на халяву”.

Коментарі:

Член міськвиконкому, депутат обласної ради (фракція БЮТ), голова бюджетної комісії облради Олег ХОМИЧ:

- Круглі цифри в розрахунках, наданих перевізниками, насторожують. До того ж не можуть тарифи отак відразу подорожчати на 50 відсотків! Люди, які брали участь у тендерах на перевезення, вигравали їх на певних умовах. Тепер вони їх не виконують. Ситуація з подорожчанням ще раз довела, наскільки потрібно приділяти увагу комунальному громадському транспорту. Як на мене, для споживачів це і дешевше, і простіше. Варто пустити тролейбуси на Здолбунів, на Велику Омеляну. Адже близько чотирьох мільйонів гривень виділяється на тролейбусні перевезення з обласного бюджету, існують і державні вкладення на соціальні програми.

Заступник міського голови, голова фракції “Наша Україна” в Рівнераді Сергій ВАСИЛЬЧУК:

- Хоча розрахунки перевізників і мають деякі зауваження, загалом я погоджуюся з тим, що тарифи доцільно підвищити. Я до засідання міськвиконкому мав серйозну розмову з представниками “Спілки водіїв” і розумію, наскільки нереально працювати в нинішній економічній ситуації за тарифікацією ще 2005 року. Через ріст цін на паливо ростуть ціни на все, в тому числі й на перевезення.

12.06.2008Юліана ТЕТ



Рівне-Ракурс №10 від 12.06.2008p. 
На головну сторінку