Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №371 від 20.11.2008p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Прогноз

Соціологи вже знають, хто переможе на виборах 30 листопада

Соціологи вже знають, хто переможе на виборах 30 листопада

Вибори викликали пожвавлення цікавості соціологів до нашого міста. За попередній тиждень опубліковано два соціологічних дослідження, які проводилися Центром інформаційних проблем територій НАН України та Центром Консалтингу (результати досліджень опубліковані в газетах: “Рівне Вечірнє” №85 від 13.11.2008, “ОГО” від 13.11.2008 р. та “Рівненській газеті” № 174 від 13.11.2008 р. і № 175 від 15.11.08 р.)

Загалом кандидатів на посаду мера зареєструвалося аж 23. Та від самого початку було зрозуміло, що лише 5-6 кандидатів мають певну кількість прихильників. Інші претенденти за рахунок “кандидатства” вирішують якісь свої власні завдання або просто тішать самолюбство. Деякі з них прагнуть, щоб їх помітили та забрали у Київ, інші таким чином рекламують свій бізнес, окрема категорія просто щаслива бачити своє прізвище у бюлетені.

Мають певний рейтинг, але без жодного шансу на виграш: начальник міського управління житлово-комунального господарства Юрій Собчук; депутат Рівненської облради, колишній голова РОДА Микола Сорока; голова Рівненської обласної організації УНП, депутат облради Василь Червоній.

У перші ж дні виборчої кампанії стало очевидним, що основна боротьба розгорнеться між двома кандидатами: директором РОВКП ВКГ “Рівнеоблводоканал” Володимиром Хомком та заступником міського голови Рівного з гуманітарних та соціальних питань Світланою Богатирчук-Кривко.

На першому етапі агітаційної кампанії передбачити перемогу когось із них було неможливо, адже жоден не мав відчутної переваги перед суперником. На сьогодні, судячи з соціологічних досліджень, ситуація стала більш очевидною.

Обидві дослідні компанії отримали результати, за якими лідирує єдина жінка-кандидат. Богатирчук-Кривко має 22,7 відсотка підтримки за даними Центру Консалтингу, та 20,2 відсотка - за даними Центру інформаційних проблем територій НАН України. Володимир Хомко має, відповідно, 14,9 відсотка та 16,2 відсотка (розбіжності у результатах дослідників знаходяться у рамках соціологічної похибки).

Відповідаючи на запитання, чому відбулося динамічне зростання рейтингу Богатирчук-Кривко та стагнація і, навіть, падіння рейтингу Хомка, соціологи висунули кілька гіпотез.

Експерти вважають, що ближче до виборів люди починають більше приглядатися до кандидатів, звертаючи увагу не тільки на рекламу та агітаційні матеріали, але й на інші фактори. Рівне - місто відносно невелике й інформація поширюється від сусідів та колег кандидатів.

Ймовірна версія, що рівняни почали розчаровуватися у Володимирі Хомку після того, як познайомилися з деякими фактами з його життя. Зокрема, виборцям не сподобалося, що чиновник їздить на дорогих машинах у супроводі охорони, а його донька навчається у США. Високий негатив викликала інформація про його зв’язок із секретаріатом президента та про покровительство Віктора Балоги. Імідж “господарника”, який будувався на керівництві “Рівнеоблводоканалом”, почав руйнуватися внаслідок відомостей про реальну ситуацію щодо очищення води. Справа в тому, що на водоканалі в цілях “економії” воду очищують за допомогою небезпечних для життя людей формальдегідів. І таку воду небезпечно вживати у сирому вигляді. Деякі експерти, аналізуючи динаміку рейтингу Хомка, навіть вважають, що він може опуститися у перегонах на третє місце.

Протилежна ситуація щодо Богатирчук-Кривко. Зростання її рейтингу соціологи пояснюють кількома факторами. На першому етапі передвиборчої кампанії проти неї працював стереотип, що “жінка-гуманітарій” начебто поступається “чоловікам-господарникам”. Також у місті досить професійно було запущено ряд негативних чуток. Але чутки вщухли самі по собі, не знаходячи підтвердження у реальності. З іншого боку, все очевиднішим стає її рівень компетентності не лише в соціальних та гуманітарних питаннях, але і в господарській царині. Її практичні дії по побудові економічних котелень, встановленню нових “шатрових” дахів, збереженні громадського майна та забезпечення прибутковості комунальної власності переконують людей, що з неї вийде гарний мер.

Крім того, той факт, що три покоління роду кандидатки проживають у Рівному, додають впевненості у її патріотизмі щодо рідного міста.

Варто враховувати ще два чинники. Перший - кандидати проводять зустрічі з виборцями. На цих зустрічах люди не тільки мають змогу отримати відповіді на певні запитання, але й отримують реальне, нехай навіть підсвідоме враження від кандидата. Очевидно, що на особистих зустрічах Богатирчук-Кривко справляє більш позитивне враження, ніж опоненти. Адже ще Віктор Чайка відмічав її вміння завойовувати та виправдовувати довіру людей.

Певним чинником збіль-шення довіри до господарських якостей заступника міського голови стали й її виступи на теледебатах на місцевому телебаченні та виступи на національних каналах. Зокрема, городянам дуже сподобалося, як Богатирчук-Кривко представляла Рівне на телеканалі “Ера”. Оцінили вони й її роль у дискусії з міським головою Борисполя та колишнім міністром житлово-комунального господарства України на “5 каналі”.

Після проведених досліджень соціологи впевнені, що знають переможця виборів 30 листопада. Але ми з вами розуміємо, що в Україні адмінресурс ще ніхто не відміняв. І важливо не тільки те, як виборці проголосують, але й те, як голоси порахують. Отже, аби волевиявлення рівнян було справді повним та демократичним, експерти радять обов’язково прийти на виборчі дільниці і закріпити свій виважений вибір.

20.11.2008Артем СИНИЦЯ



Рівне-Ракурс №10 від 20.11.2008p. 
На головну сторінку