Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №429 від 30.12.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"

Олас - якісне пальне

А що Ви скажете? Блог


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"


  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Вересень 2018p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Жовтень 2018p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31


#Перспектива

Аналіз президентських виборів 2010 року

17 січня Україна проведе свої п’яті президентські вибори із другим туром за три тижні, якщо кандидат-переможець не набере 50 відсотків голосів.

Ешелони

Із 18 кандидатів лише 7 мають підтримку. Лідирують Янукович і Тимошенко, кожен з яких має підтримку у межах 20-30 відсотків.

Друга група змагається за третє та четверте місця. Тут Віктор Ющенко, Сергій Тигіпко, Арсеній Яценюк, Володимир Литвин та Петро Симоненко.

Наступного президента України оберуть 7 лютого під час другого туру. Переможець залишить посаду партійного лідера.

Із занепадом кампанії Яценюка, його голоси на західній Україні заберуть Тимошенко і Ющенко. До осені Яценюк навіть обганяв Тимошенко на Галичині в опитуваннях.

Кампанія Ющенка є жорстко антитимошенківською. Янукович офіційно пообіцяв віддати посаду прем’єра Ющенку чи Яценюку. Тігіпко у другому турі відкритий для пропозицій як з боку Тимошенко, так і з боку Януковича.

Великий бізнес

Обидва основні кандидати мають підтримку з боку великого бізнесу. У “Регіонах” є значна кількість визнаних олігархів, які прагнуть недоторканності. Союзниками Тимошенко є власники Індустріального союзу Донбасу, які ніколи не прагнули місця у парламенті.

Регіоналізм

Про регіональну роздільність України найбільше говорилося під час минулих президентських виборів. Єдиним винятком були вибори 1999 р., коли Леонід Кучма виборов всенаціональну підтримку у змаганні проти лідера Комуністичної партії Симоненка. Виборці, особливо у другому турі, голосували негативно (тобто, проти кандидата) під час виборів у 1994 році (проти Леоніда Кравчука), у 1999 році (проти Симоненка).

Вибори 2010 року повторюють цей паттерн: Тимошенко шукає можливість мобілізувати “помаранчевих” виборців проти Януковича, як у 2004 році, але це може бути недостатньо успішним через загальнопоширене розчарування п’ятьма роками президентства Ющенка. Янукович також мобілізує виборців проти п’яти років “помаранчевого невдалого управління”.

Тимошенко

Вона - єдиний кандидат із всенаціональною підтримкою. Це видно із результатів виборів до парламенту у вересні 2007 р. Найактивніше її підтримують у нестійких регіонах центральної України та у стратегічно важливому місті Києві, і, безумовно, на західній Україні. Президентські вибори можна виграти, додаючи до “Центру” “Захід” (як у 2004 році, коли переміг Ющенко) чи “Схід” (як у 1991 та 1994 роках, коли, відповідно, виграли Кравчук та Кучма).

Тимошенко буде завойовувати “помаранчевих” виборців у східно-південній Україні, як у 2007 р. Її головна боротьба проходитиме у першому турі на західній Україні, де змагатимуться п’ятеро кандидатів з колишнього “помаранчевого” табору.

Тимошенко переможе у другому турі, якщо успішно мобілізує “помаранчевих” виборців, яких є близько 55 відсотків - це на 10 відсотків більше, ніж “протипомаранчевих”. Для цього, насамперед, потрібно переконати “помаранчевих” виборців прийти проголосувати (зазвичай, явка виборців у другому турі є нижчою), і добитися, щоб “помаранчеві” виборці, які віддали у першому турі свої голоси іншим кандидатам, у другому турі проголосували за неї.

Ключем до цього другого етапу мобілізації будуть виборці Ющенка та Яценюка. Обоє - Яценюк та Ющенко - швидше за все зберігатимуть нейтралітет у другому турі (“вада обох кандидатів”), і таким чином опосередковано підтримуватимуть Януковича. Опитування показують, що значна кількість виборців за останні години перед виборами вирішать голосувати проти Януковича (тобто, за Тимошенко).

“Ахіллесова п’ята” Тимошенко у тому, що, вона хоче стати президентом, перебуваючи на посаді прем’єр-міністра, саме коли глобальна криза серйозно вразила українську економіку та фінансовий сектор. Колишні прем’єр-міністри Кучма (у 1994 році) та Ющенко (у 2004 році) були обрані президентами, але ніколи - з крісла прем’єр-міністра.

Кандидатура Тимошенко проявляється як дуже сильна завдяки її лідерським здібностям. Ющенко безуспішно намагався використати епі-демію грипу, щоб скинути Тимошенко, трансформувати її на кризу політичну.

Янукович

Базова підтримка Януковича не змінювалася з 2004 року, як це можна побачити за результатами виборів Партії регіонів у 2006 та 2007 роках. Твердинею Януковича/Партії регіонів залишається його рідний Донецьк, а менше - Крим і також східно-південна Україна поза цими областями. У Сумах, на північно-східній Україні, Януковича 25 листопада переслідували пікетчики.

Януковичева “ахіллесова п’ята” має три дірки.

1. Регіоналізм. “Регіони” неспроможні прорватися до центральної України; їхній кандидат на посаду мера Києва набрав менше ніж 5 відсотків у травні 2008 року. Це також помножилося на внутрішній розкол Блоку “За Януковича!” у Криму та втрату підтримки кримських російських націоналістів.

2. Кримінальне минуле. Два ув’язнення Януковича обмежують його підтримку поза його рідним містом, зокрема, жінками, а також представниками силових структур.

3. Мова. Янукович знову проводив кампанію задля гарантування російській мові статусу другої державної (як і у 2004 році). І це попри те, що третина українців є українoмовними, а третина є двомовними, але мають емоційну прив’язаність до своєї “рідної мови” (української) навіть тоді, коли вони можуть не користуватися нею.

Двомовних українців особливо багато у центральній Україні, де Януковичу треба перемогти, щоб бути обраним. Тимошенко буде мобілізувати проти нього виборців західної України.

Висновки

Тимошенко є єдиним лідируючим кандидатом із всенаціональною підтримкою, але їй буде дуже важко перемогти у першому турі через багаточисельність “помаранчевих” кандидатів. Янукович має значно меншу конкуренцію на південно-східній Україні.

Другий тур виборів протиставить Тимошенко проти Януковича, але лише Тимошенко має резерв підтримки за рахунок голосів виборців кандидатів другого ешелону. Тимошенко виграє президентські вибори, якщо більшість “помаранчевих” виборців повністю мобілізуються у другому турі.

30.12.2009Тарас КУЗЬО, професор університету м.Торонто, Канада


Переглядів: 11

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus
<<- Попередня статтяНаступна стаття - >>

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 882 від 12.10.2018p.
¤ 
Будівництво Північної об’їзної дороги навколо Рівного розпочнеться навесні 2019 року

Будівництво Північної об’їзної дороги навколо Рівного розпочнеться навесні 2019 року

Завершується підготовка проектної документації на будівництво Північної об’їзної дороги Рівного. Протяжні...

¤ 

На Рівненщині за бюджетні гроші реалізують 9 проектів громадських організацій

Клуб успішних жінок, школа волонтерів, курс фінансового успіху та протидія домашньому насильству – ці та інш...

¤ 
У містах і селах Рівненщини продовжують відновлювати розбиті дороги

У містах і селах Рівненщини продовжують відновлювати розбиті дороги

23 вулиці Рівненщини вже з оновленим дорожним покриттям. Ще у трьох десятках населених пунктах області трива...

¤ 
Житлові субсидії:

Житлові субсидії:

відповіді на актуальні запитання

1. Чи зберігається субсидія у працюючих пенсіонерів? Часто пенсіонерів вводять в оману, кажучи, що субсидію з...

¤ 
Осіння посадка плодових дерев та кущів.

Осіння посадка плодових дерев та кущів.

Що потрібно знати

Фахівці вважають, осінню посадку варто починати з моменту пожовтіння листя і закінчувати за 15-20 днів до наста...

¤ 
«Кардинал-Рівне» у шаленій битві перемагає «Ураган»!

«Кардинал-Рівне» у шаленій битві перемагає «Ураган»!

Чотири рази програючи по ходу матчу, «Кардинал-Рівне» здобуває перемогу у неймовірно видовищному домашньому...





Найпопулярніші 15 статей:

1. Моє місто - найкраще [427] (980)
2. Секс із мусульманином [271] (885)
3. ЧИ ВАРТО РОБИТИ ПОКУПКИ ДО НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ? [519] (792)
4. Догляньте мене до смерті [278] (724)
5. Первентин - легальний наркотик нового покоління [345] (606)
6. Як правильно приймати вітаміни? [749] (556)
7. Якщо у сні приснився вуж [219] (555)
8. Біснуватих везуть у Рогачів [256] (545)
9. Розклад руху автобусів [253] (533)
10. Авокадо - це фрукт чи овоч? [318] (529)
11. Завітна земельна ділянка [584] (525)
12. Двох тяжкохворих сестер вилікував чоловік зі Здолбунова [465] (524)
13. Яйце-райце, в чому твоя сила? [257] (520)
14. Три помсти княгині Ольги [820] (434)
15. Василь Сухомлинський:«Серце віддаю дітям…» [774] (427)

ТОП-15 свіжого номера:

1. Оля Фреймут зізналася, чому приховувала роман з Владимиром Локотком (57)
2. На Рівненщині за бюджетні гроші реалізують 9 проектів громадських організацій (47)
3. Будівництво Північної об’їзної дороги навколо Рівного розпочнеться навесні 2019 року (47)
4. Як видалити плями та усунути неприємний запах з матраца (45)
5. «Голосування «опозиціонерки» Тимошенко і її фракції проти телеканалів - (44)
6. Віктор Павлік повідомив, скільки необхідно грошей на лікування сина (44)
7. Богдан Гапяк: «Найголовніше в моєму житті – Бог, Родина, Україна» (43)
8. Олег ШАНДРУК: «Сьогодні не було іскри» (43)
9. Бензин + автогаз дорівнює… (42)
10. Способи зберігання цибулі (42)
11. «Верес» перериває безпрограшну серію (41)
12. У містах і селах Рівненщини продовжують відновлювати розбиті дороги (40)
13. Житлові субсидії: (40)
14. Якщо «заплакали» вікна... (40)
15. Кілька, перевірених часом, способів зберігання часнику та цибулі (38)






 Партнери 
 
Рекламная газета "Об`ява" Перший інформаційний канал Украина онлайн
Google+
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | Експорт | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Разсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2018 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(0362) 62-31-31, (098)0565477. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(0362) 62-31-31, (098)0565477

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Об'ява
Pika.rv.ua
IРА Ракурс