Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №430 від 05.01.2010p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Обман

Як нас дурять у супермаркетах

Як нас дурять у супермаркетах

Якщо ви ходите раз на тиждень до супермаркету і сума на чеку щоразу виявляється все більшою, це зовсім не означає, що в усьому винна криза. У супермаркетах можуть обрахувати, обважити та елементарно “кинути” не гірше, ніж на вуличних ринках.

Обдурити покупця можна як цілком нешкідливими, з точки зору закону, способами, так і не дуже. З деякими із них я познайомилася особисто. Один із найпоширеніших способів обману - це коли на касі покупцеві пробивають товари, яких він не брав. Чим більше клієнт купує товарів, і чим довшим виявляється чек, тим вища ймовірність обману. У супермаркетах люди часто закуповують продукти на кілька днів, тому чеки - метрові, і перевірити, не відходячи від каси, чи відповідають вони вмісту візка, найчастіше практично неможливо.

В одному із супермаркетів Рівного при покупці 10-ти пачок корму для котів мені дали “бонусом” ще дві. Я за них заплатила, але не отримала. Чек перевірила вже вдома.

Спеціальна ціна (“особлива пропозиція”, “акція”) - така “приманка” зазвичай розташовується на найвиднішому місці. Фокус у тому, що ціна часто поширюється лише на один вид товару (наприклад: шампунь лише для світлого волосся), тоді як на стенді представлено декілька варіантів.

Вага упаковки. За останні роки багато упаковок крупів, цукру, борошна, які десятиліттями важили 1 кілограм, “схуднули” - тепер їх вага складає 900 або навіть 850 грамів. При цьому оформлення упаковки - ідентичне, і ціна не знизилася.

Один за ціною чотирьох. Звертайте увагу на товари, які продаються блоками (йогурти, набори печива, тощо), - на ціннику вказується ціна за весь блок цілком (скажімо, 1х4), а на касі часто... множать на чотири.

Обважування. Візьміть за правило перевіряти ще раз вагу розфасованих на місці, в магазині, товарів (контрольні ваги згідно з законом мають бути скрізь) - інколи розбіжність складає від 50 до 200 грамів. Ця “обманка” діє при продажу вагової їжі - овочів, фруктів, солодощів, салатів, круп. Вказується ціна, але... за 100 г, а не за кілограм, як всі звикли. При цьому вага “100 г” надрукована найдрібнішим шрифтом в куточку цінника. Формально - ніхто нічого не порушив. Але у покупця повне відчуття, що він купує за даною ціною кілограм.

Ще одна приманка для нашого покупця - це лозунг: “У нас дешевше, ніж у інших”. Насправді, “дешевий товар” - не більш, ніж виверт маркетологів. Вони вдалися до давнього психологічного трюку. Якщо подивитися на цінники, то на них великими буквами зазначена ціна товару без ПДВ, реальна ж вартість написана нижче дрібним шрифтом.

“Загубився”. Відомий прийом, що прийшов в мережі з заходу, між двома дешевими товарами з цінниками розташовується один дорогий товар, при цьому - без цінника (або його просто погано видно, або він дуже випадково туди потрапив).

Зайва кнопка. Цей “прийом” діє вже на касі. Коли покупець пробиває декілька однакових продуктів (скажімо, три пакети молока), продавець нібито випадково прокатує штрихкод один зайвий раз. Мало хто помітить, що в чеку навпроти позиції “молоко” з’явилася цифра чотири замість три.

Що робити в таких випадках?

Якщо ціна на касі відрізняється від обіцяної цінником, не мовчіть! Згідно з Законом “Про захист прав споживачів”, продавець повинен продати вам товар за ціною, вказаною на ціннику, навіть якщо вона нижча від реальної. У такому разі сфотографуйте цінник (інакше після скандалу його можуть відразу прибрати або замінити) і вимагайте адміністратора. Він зобов’язаний вирішити ситуацію - продати вам товар дешевше або компенсувати різницю, у гіршому разі - повернути вам гроші і забрати товар.

Якщо ні - пишіть скаргу в двох екземплярах на ім’я директора магазину. Якщо ви вже купили товар, прикладіть чек і знімок: хай буде видно, що ціна відрізняється. Однак, у таких випадках, коли ви самі не помітили якусь інформацію на ціннику, магазин юридично вважається невинним - просто будьте уважні.

05.01.2010Соломія ПІЩАЛЮК



Рівне-Ракурс №10 від 05.01.2010p. 
На головну сторінку