Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1032 від 09.09.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс політики

Сергій Кондрачук: «Сьогодні обласна рада – це гармонійне поєднання досвіду та молодості…»

Сергій Кондрачук: «Сьогодні обласна рада – це гармонійне поєднання досвіду та молодості…»

Обласні ради в Україні – доволі своєрідні органи влади. Вони існували ще за часів СРСР, хоча ніякої реальної влади не мали, на відміну від облвиконкомів. На початку існування незалежної України облвиконкоми стали обласними державними адміністраціями, а обласні ради ще довго залишалися доволі церемоніальними органами, які «штампували» рішення ОДА.

Однак, потреба в посиленні ролі «обласних парламентів» була і, потрохи, не швидко, обласні ради «вибивали» собі повноваження. Переломною для них стала Революція гідності, після якої обласні ради в більшості регіонів фактично залишилися єдиними легітимними органами влади, і їхня роль була посилена з прийняттям Закону про децентралізацію. Так що сьогодні можна впевнено стверджувати – обласні ради стали сильними та доволі самостійними гравцями на нашій політичній шахівниці. Для того, щоб краще зрозуміти ситуацію в Рівненській обласній раді, автор попросив про інтерв’ю у її голови – Сергія Кондрачука.

- Сергію Юрійовичу, депутатський корпус Рівненської обласної ради суттєво оновився після торішніх виборів. Немає конфлікту між молодими депутатами і ветеранами обласної ради?

– Це добре, що депутатський корпус після виборів оновлюється. Адже навіть дуже досвідчені люди не можуть бути обласними депутатами постійно. Зрештою, хто саме стане депутатами, визначають виборці. Тож обласну раду сформували ті, кого обрала громада області. Що ж стосується взаємовідносин, то вони нормальні, робочі. Вважаю, що сьогодні наш депутатський корпус – це досить гармонійне поєднання досвіду та молодості.

- Обласна рада та обласна державна адміністрація – як складаються Ваші стосунки з РОДА?

– Відповідно до законодавства, обласна рада делегує низку повноважень обласній державній адміністрації, яка натомість звітує обласній раді про їх виконання. Зараз у керівництва облради й ОДА нормальні, робочі стосунки – працюємо так, як і належить працювати в інтересах громади Рівненщини.

– В Україні відбулась територіальна реформа, і замість 16 районів ми маємо 4. До того ж завершився процес утворення територіальних громад. Яка роль обласної ради в цих процесах?

– Вважаю, що роль обласної ради в процесах децентралізації повинна бути визначальною, а реформа децентралізації має завершитися створенням обласними радами власних виконавчих органів – виконавчих комітетів. Практично з перших днів моєї роботи на нинішній посаді створено Координаційно-консультативну раду при голові обласної ради, до складу якої увійшли голови усіх 64 громад та 4 районних рад Рівненщини. Це платформа, на якій ми регулярно консультуємо членів ради з тих питань, які вони самі вважають найактуальнішими. Проте навіть такий формат співпраці не вважаю достатнім. Саме тому на минулій сесії обласної ради ми створили відділ з питань розвитку територіальних громад і територій, який забезпечуватиме вертикальні та горизонтальні зв’язки органів місцевого самоврядування.

- Ви – молодий голова обласної ради. Наскільки важко керувати таким складним органом, як обласна рада?

– Шістдесят чотири депутати обласної ради представляють громаду Рівненщини. Тому, заступаючи на посаду голови облради, я чітко розумів, що спілкуюся не з 64 депутатами, а з понад мільйоном жителів нашої області, які їх обрали. Це – колосальна відповідальність, яку я відчуваю у своїй роботі щомиті. Що ж до складності, то ставлюсь до цього по-філософськи. Бо кому ж зараз легко?

- Сергію Юрійовичу, Ваші заступники, на відміну від Вас, працюють вже другу каденцію. Це якось позначається на роботі керівництва ради?

– Так склалося, що обох своїх заступників знаю вже добрий десяток років, тож особисті стосунки давно сформовані. Завдяки цьому й професійні стосунки вибудувати було доволі просто. Тому у нас прекрасна комунікація.

- І наостанок. Нинішній закон про вибори до місцевих рад зараз багато критикують. Ваша думка?

– Не згоден з критикою. Мій досвід участі у виборчому процесі розпочався у 2004 році. Тричі очолював ОВК з виборів народних депутатів та президента України, і навіть у 2012 році отримав найвищу відзнаку ЦВК. Тому можу фахово стверджувати, що нинішній Закон про місцеві вибори – найкращий з тих, що у нас були. Звісно, як і будь-який нормативно-правовий акт, цей закон, і зокрема механізм, за яким обирали депутатів місцевих рад у жовтні 2020 року, можна критикувати. Він потребує вдосконалення. Але владу на місцях сформували достойники, яких обрали люди. І тому відповідальність має бути взаємною – як виборців перед депутатами та очільниками органів місцевого самоврядування, так і обраної влади перед громадою.

09.09.2021Записав Володимир Конєв.



Рівне-Ракурс №10 від 09.09.2021p. 
На головну сторінку