№915 від 04.06.2019p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
Маркетингове дослідження ринку праці: поняття та особливостіОсобливою областю ринкових відносин, де здійснюються следки з купівлі-продажу робочої сили є ринок праці. Як економічна категорія, ринок праці - це комплекс відносин між власниками робочої сили, тобто працівниками і роботодавцями, тобто підприємцями, а також державою. Це ринок, на якому формується попит, пропозиція і ціна на робочу силу, яка виступає у вигляді заробітної плати. Заказать Анализ рынка снеков или другие маркетинговые исследования. Головна особливість цього ринку - це те, що суб'єктами економічних відносин є великі компанії, малий і середній бізнес, держава, профспілкові організації, а також окремі працівники, які здійснюють пропозицію особливого виду послуг. Працівник - вільна людина, яка приймає рішення. Це говорить про те, що на ринку праці купується і продається не праця, а послуги праці. На них впливають безліч факторів: * Професіональна підготовка; * досвід роботи; * Кваліфікація і т.д. Операції з купівлі-продажу - це певна форма найму потенційних кадрів на певних умовах. Нічого не зрозуміло? Особливості ринку праці в порівнянні з іншими ринками: 1. ринок має специфічністю реалізованого товару - робоча сила; 2. попит на ринку - це похідне від попиту на товари і послуги; 3. відсутність повної можливості реалізувати принцип «примату споживача» (вид відповідальності перед споживачем, який диктує свою волю, бажання, смак виробнику); 4. тривала тривалість взаємин продавця і покупця; 5. значний вплив різних інститутів (профспілки, трудове законодавство, структури професійної підготовки кадрів, державна політика в галузі праці та ін.); 6. вплив негрошових факторів (умови праці, кар'єрний ріст, соціальне забезпечення, безпеку для здоров'я, особливо праці та відпочинку). Конкуренція на ринку праці полягає в суперництві працівників за місця, а роботодавців - за кадри.
Попит на ринку праці - це платоспроможна потреба в робочій силі в рамках галузей економіки, регіонів, а також компаній і організацій. На попит впливає рівень розвитку економіки в країні, наявність виробничих факторів, якість кадрів (освіта, кваліфікація), обсяг попиту на товари і послуги. Пропозиція передбачає певну форму чисельності та структури робочої сили, яка представлена ??на ринку. На пропозицію впливає чисельність активно працюючого населення, співвідношення працюючих і безробітних, кваліфікації кадрів, міграції працівників, тривалість робочого дня, продуктивності і інтенсивності праці і т.д.
Напрями дослідження ринку робочої сили Маркетингові дослідження ринку праці передбачають вивчення: * Самого ринку; * Конкурентів; * Споживачів; * Цін; * Внутрішнього потенціалу суб'єкта ринку робочої сили. В основі дослідження лежать загальнонаукові методи, а також аналіз і прогнозування. Процес дослідження здійснюється у вигляді кабінетних (збір і оцінка вторинних даних) і польових досліджень (збір і аналіз первинної інформації). Результат вивчення ринку праці - це інформація, яка використовується для ефективного вибору та реалізації стратегії і тактики маркетингової діяльності роботодавця і працівника. Найпоширенішим напрямок маркетингових досліджень ринку робочої сили є дослідження самого ринку. Метою даного напрямку є отримання інформації про ринкові умови для визначення діяльності всіх суб'єктів. Ця інформація дозволить прийняти рішення щодо вибору ринку, визначити його ємність, здійснити планування та прогнозування діяльності. Об'єкти ринкового дослідження: * Тенденції і процеси розвитку ринку праці; * Аналіз економічних, правових, демографічних та інших факторів. В результаті дослідження ринку робочої сили здійснюється сегментація, тобто вибір цільової ніші, а також прогнози на перспективу розвитку. Дослідження конкурентів полягає в отриманні даних для забезпечення конкурентної переваги на ринку робочої сили. В цьому випадку вивчаються сильні і слабкі сторони конкурентів, оцінюється їх частка на ринку, поведінку споживачів і т.д. Результат дослідження - вибір шляхів і досягнення вигідного становища на ринку праці в порівнянні з конкурентами. В рамках дослідження споживачів визначаю перелік факторів, які впливають на вибір кадрів роботодавцями. Об'єктами дослідження є компанії, а також індивідуальні наймачі. Предмет вивчення - мотивація поведінки потенційного роботодавця. Вивчення цін робочої сили (заробітної плати) орієнтоване на визначення вартості праці, поточних і одноразових витрат і встановлення цін на конкретні види робочої сили. Ринок праці - це особливий ринок, на якому задовольняється потреба в робочій силі, а також працівник шукає відповідне робоче місце.
Процес маркетингового дослідження ринку праці Процес проведення маркетингового дослідження ринку робочої сили складається з декількох етапів: 1. визначення проблеми і постановка цілей дослідження; 2. планування та організація збору даних: 3. аналіз отриманих даних; 4. складання і презентація звіту. Запорукою успішного проведення маркетингового дослідження є правильно визначена проблема і точно поставленої мети маркетингового дослідження. Другий етап є самим трудомісткий і тривалий за часом. Для його здійснення слід відібрати джерела збору даних (первинні і вторинні), визначити методи дослідження та розробити план дослідження ринку. Для аналізу отриманої інформації використовуються якісні і кількісні методи. В останньому випадку це статистичні методи аналізу (кореляційний, регресійний, факторний і ін.). Звіт про результати дослідження представляється в двох видах: детальний і скорочений. Перший варіант призначений для працівників відділу кадрів, а другий - для керівництва компанії, де представлені основні підсумки дослідження, висновки і рекомендації. Звіт включає наступні розділи: * Опис ринку робочої сили, його розвиток; * Оцінка попиту на трудові ресурси; * Обсяг і структура вакансій; * Огляд оплати праці; * Аналіз конкурентного середовища; * висновки та рекомендації.
Коментарі (0):
|
© 2001-2022 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |