- Пасажирські перевезення бувають трьох видів - регулярні, нерегулярні і регулярні спеціальні, - наголошує начальник теруправління Володимир ГОРОШКО. - Нерегулярні - це перевезення організованої групи пасажирів, які мають спільну мету поїздки - весілля, футбол тощо. На київському напрямку працюють регулярні, що відправляються з автовокзалу та інші, які через систему тіньових автостанцій та диспетчерів працюють під вивіскою нерегулярних. Тобто знаходяться поза правовим полем і не є нерегулярними.
Об’єднавшись у бренд з гучною назвою, перевізники самостійно формують групи пасажирів. А між тим, вони повинні мати не лише шляховий лист, але й договір із замовником перевезень - пасажирами. Натомість, диспетчер уточнює пасажиру куди і на скільки йому підійти, той на місці платить водію гроші за проїзд від імені перевізника, з яких відраховується плата тому, хто сформував список. Все навиворіт. Працюють вони без дозволів на підставі незаконних фіктивних договорів. Пасажири не застраховані, квитки не видаються.
Два роки тому у київському напрямку працювало 66 регулярних рейсів, сьогодні лишилося 29, з яких 6 - не функціонують. Регулярна мережа перевезень абсолютно знищена, оскільки навіть за відсутності пасажирів, передбачений розкладом руху рейс неможливо скасувати.
Питання переходу перевізників у правову площину постало давно. Після низки нарад, ми запропонували взяти тимчасові дозволи і почати працювати законно. І ось з цього приводу 15 березня у прокуратурі області відбулася міжвідомча нарада за участю податкової, ДАІ, прокуратури та інших органів, подобається це комусь чи ні. Подібні наради проводяться тому, що кожний окремий орган має своє поле роботи, що дозволяє розглядати питання у комплексі. І з 16 березня дійсно розпочали роботу спільні мобільні групи, які перевірятимуть законність роботи перевізників. Ми тільки за те, щоб створити безпеку, а контроль - це інструмент для її забезпечення.
- Ніхто не забороняє перевезення, - підсумовує заступник начальника теруправління Сергій ОМЕЛЬЧУК. - Вони будуть, але регулярні - за графіком, розкладом і зі страховкою.
За словами ж президента ГО “Союз перевізників України” Валентина ДЕМЧУКА, до кінця цього кварталу представники Головавтотрансінспекції не мають жодних законних підстав для здійснення перевірок перевізників, які вже перевірялися в цьому кварталі. Це порушує права перевізників і перешкоджає здійсненню їх законної підприємницької діяльності. Заручниками таких дій контролюючих органів стануть пасажири, які не зможуть вчасно дістатися до столиці, чи навпаки. І взагалі, переважна більшість перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів до Києва на замовлення чітко виконують вимоги чинного законодавства.