Отже, що ж відбувається на ринку паливно-мастильних матеріалів і як це відіб’ється на наших із вами гаманцях?
Головна неприємність липня – це початок росту цін на автогаз. На думку експертів ринку, його вартість зросте до 14 - 15 гривень за літр. Причини нинішнього підвищення, такі ж як і минулого. Український ринок автогазу дуже залежний від постачання цього виду пального з Росії, до того ж у нас немає нормальної інфраструктури із його зберігання у великих обсягах. Таким чином, будь-які затримки постачання автогазу відразу призводять до його подорожчання. Ситуацію додатково ускладнює ріст споживання автогазу. Якщо років десять тому автомобілі на газу були рідкістю, то сьогодні щорічний приріст продажу автогазу становить 15%. При цьому, вже обсяги продажу газу на багатьох АЗС більші, ніж реалізації бензину. Тобто, будь-яке подорожчання автогазу призводить до збільшення вартості продуктів, тому що саме дрібний та середній бізнес активніше всього переводять свій транспорт на газ.
Друга «казка» із доволі ймовірним страшним продовженням стосується нафтопродуктів, а точніше колапсу із їх доставкою нашою залізницею. За неофіційною інформацію топ-менеджера однієї з мереж АЗС, що працює на Рівненщині, через брак локомотивів застрягла без руху доволі значна кількість цистерн із пальним. Таким чином, мережі АЗС залишились без запасу пального, і якщо ситуація найближчими днями не виправиться, то виникне дефіцит бензину та солярки вже на заправках, а це в розпал жнив та сезону відпусток дуже погано для всієї економіки. Наразі розглядається можливість доставки пального не залізницею, а автотранспортом, але це означає суттєве подорожчання кінцевого продукту - тобто пального на АЗС, за яке врешті-решт розрахуємось ми – прості громадяни.