За словами начальника Рівненського залізничного вокзалу Віталія КОЗЛЮКА, нинішнє подорожчання квитків на 10 відсотків - це один із пунктів концепції, розробленої ще за часів Василя Гладких, колишнього генерального директора Укрзалізниці. Першим кроком було підвищення тарифів пасажирських перевезень на 40 відсотків у червні минулого року. Тоді у прес-службі Укрзалізниці зміну тарифів пояснили збитковістю пасажирських перевезень: “Для досягнення навіть нульової рентабельності тарифи необхідно підняти в 2,9 раза”.
І справді, ціни на рейки, дизельне пальне, електроенергію, масло, мазут, шпали залізобетонні, цемент і таке інше, потрібне для функціонування галузі і підтримки шляхів та станцій у належному стані, зростають з року в рік, тож хтось повинен компенсувати ці!
витрати Укрзалізниці?
Зважте й на те, - каже Віталій Козлюк, - що залізничний транспорт забезпечує перевезення всіх пільгових категорій громадян - інвалідів війни, учасників війни, учасників бойових дій, пенсіонерів, чорнобильців, студентів, дітей-інвалідів, інвалідів загального захворювання та інших як потягами далекого сполучення, так і приміського (всього - 26 категорій). І хоча витрати ці повинна компенсувати держава, та залізниця отримує з бюджету країни заледве 26 відсотків витраченого. От і виходить, що залізниця щороку зазнає збитків на суму 2- 2,5 мільярда гривень.
Очікується, що підвищення тарифів на пасажирські внутрішні перевезення дасть можливість спрямувати значну частину коштів на ремонт вагонів і локомотивів, продовжити впровадження швидкісного руху на залізницях України.
Щоб зробити подорож більш комфортною та уникнути зайвих суперечок між провідниками і пасажирами, Укрзалізниця пропонує оплачувати вартість постільної білизни водночас із придбанням квитків. Послуга, як пояснив Віталій Козлюк, уже запроваджена для потягів внутрішнього сполучення, а також - міжнародних поїздів, що формуються в Україні у напрямках Москва-Ковель, Санкт-Петербург-Львів та інших.