Що собою являє відносно новий вид залізничного транспорту? Коротко кажучи, це і не потяг, і не автобус - щось середнє. Новий вид транспорту має один вагон і пересувається по залізничній колії відповідно до маршруту. Перевага рейкового автобуса в тому, що заселеність транспортного засобу майже стовідсоткова і рухається він швидше, аніж його багатовагонний старший брат. До того ж, ціна квитка не відрізняється від проїзду у звичайному потязі того самого маршруту.
- Рейковий автобус нещодавно почав курсувати маршрутом Ковель-Ягодин-Ковель, його ввела в дію Львівська залізниця, - каже головний інженер вокзалу м.Рівне Сергій СТЕПАНЕНКО. - Нині там майже всі пасажирські місця зайняті. Таких автобусів потребує і Рівненщина. Адже деякі маршрути настільки збиткові, що нині стоїть питання про їх закриття.
- Наприклад?
- Сьогодні одним із найзбитковіших маршрутів на Рівненщині є приміський вузькоколійний потяг сполученням “Антонівка-Зарічне”. Однак ми не можемо його зняти, адже для мешканців Полісся ця вузькоколійка - як “дорога життя”: з транспортним сполученням у тих краях є проблеми. Стояло питання про зняття рейсового приміського потяга, який курсував до станції Мізоч. Ми майже в останній момент також відхилили це рішення.
- Чи з’являться на Рівненщині рейкові автобуси?
- Цілком імовірно. Програма “Рейковий автобус” передбачає впровадження в Україні європейських стандартів залізничних перевезень, отже, це торкнеться і Рівненщини.
Введення в дію нового залізничного транспорту зменшить навантаження на систему приміських перевезень. Вперше в нашій державі рейкові автобуси застосували в Харківській області на початку січня минулого року.