Простий приклад. В останні десятиріччя вартість паливно-мастильних матеріалів (в першу чергу бензину, солярки і автогазу) напряму залежала від курсу долара США і вартості сирої нафти. Тобто, чим вище курс «американця» і чим дорожче «чорне золото», тим ціни на АЗС вищі, і навпаки. Що ж ми бачимо сьогодні? Вартість сирої нафти практично не росте, курс долара до гривні падає і падає суттєво, а ціни на пальне ростуть…
Для того, щоб зрозуміти ситуацію на ринку пального, автор звернувся до фахівців цього ринку і попросив їх дати коментар і прогноз хоча б на найближчий місяць-два.
Отже, чому подорожчав автогаз?
Тут все зрозуміло – ціни на нього підняли виробники, і тому він подорожчав. Тим більше, що влітку автогаз користується підвищеним попитом. Є і хороша новина для власників авто на газу - автогазу в Україні достатньо, так що найближчим часом перебоїв з цим видом пального в нас не буде.
Складніше з бензином та дизельним пальним, які теж дорожчають. За даними експертів, є проблеми з імпортом пального з Білорусії і Росії. Якщо в білоруських НПЗ загострились проблеми з отриманням російської нафти, то росіяни готові продавати пальне, але в нас немає визначення хто візьме на себе купівлю і доставку нафтопродуктів. Поки немає ясності - немає і самого продукту, а запаси у операторів ринку вичерпуються. Є надії на доставку бензину та солярки з Греції морем, але самих танкерів в портах ще ніхто не бачив. Тобто, якщо терміново не вирішити проблему імпорту, то десь за місяць можемо отримати дефіцит пального на АЗС. Що ж стосується цін на бензин та солярку, то як і з автогазом ми маємо справу з іноземними виробниками, які спокійно і планомірно підвищують ціни на свою продукцію. Правда залишається питання - чому в нас не можна виготовляти бензин, солярку та автогаз в потрібних для держави кількостях і не залежати від іноземних виробників пального?..