Отже, в цілому бензин та солярка на деяких АЗС є. «Тримаються» великі мережеві заправки. До минулої п’ятниці ситуація з пальним була взагалі нормальна, але ажіотажний попит вечора 11 березня спустошив більшість АЗС. Треба віддати належне нашим трейдерам – на частині заправок пальне з’явилось дуже швидко. Станом на вівторок, принаймні в обласному центрі, на частині АЗС пальне є.
Тепер по цінам. На жаль, вартість літра пального коливається в діапазоні від 45 до 47 гривень. У порівнянні з 34-37 гривнями минулого тижня, зростання на 10 гривень.
Чому так сталось і що чекати автовласникам найближчим часом (прогноз навіть на найближчий період ніхто сьогодні не дасть), автор попросив надати фахівців ринку.
Отже, до кінця минулого тижня великі мережі АЗС тримались за рахунок довоєнних запасів пального. Сьогодні всі гравці ринку шукають можливість завести пальне з-за кордону. З технічних причин постачати бензин та дизель можуть лише країни ЄС. А тут є проблема з логістикою постачання. На жаль, традиційні маршрути імпорту пального закриті. В першу чергу це стосується морських портів… Але трейдери працюють і шукають можливість завести пальне бензовозами. До того ж, працює вітчизняний НПЗ в Кременчузі, а це дає можливість збалансувати ринок. Щодо цін – в ЄС пальне дороге і продовжує дорожчати. Наша влада прийняла рішення про зменшення податкового навантаження на нафтопродукти. Але ніхто з фахівців ринку нафтопродуктів документів поки не бачив, і тому сказати наскільки ці рішення вплинуть на вартість пального – не можуть.
І на останок кілька порад для автовласників від фахівців паливного ринку.
Не потрібно створювати ажіотажний попит на пальне. Не обов’язково заправляти повний бак. Подумайте про те, що пальне потрібно не тільки вам. За можливості скоротіть поїздки. Якщо можна кудись потрапити на громадському транспорті або пішки, скористайтесь такою можливістю. Це зекономить як пальне, так і ваш сімейний бюджет. І саме головне – не потрібно панікувати.